عمومی

چطور انسان موفقی باشیم؟

چطور انسان موفقی باشیم؟

چطور انسان موفقی باشیم؟ اصلی ترین ویژگی انسان های موفق این است که جسارت دارند. اگر که بخواهید موفق شوید باید جسارت شکست خوردن  را هم داشته باشید.مهم نیست موفق بودن برای شما در چه چیزی خلاصه می‌شود، مهم این است که موفقیت به‌راحتی به دست می‌آید.

 اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید، در ادامه این مطلب همراه باباگردش باشید.

 

تو موفق خواهی شد

 

قبل از هر چیز باید بگوییم موفقیت برای شما به چه معناست و چگونه می‌خواهید در زندگی موفق باشید؟ موفقیت برای برخی از افراد به معنای کسب ثروت است و برای برخی دیگر به معنای کسب قدرت، برخی از افراد هم فقط می‌خواهند با داشتن تأثیر مثبت بر جهان موفقیت را تجربه کنند. همه این‌ها تعابیر درستی از موفقیت هستند، درواقع موفقیت مفهومی است که برای افراد مختلف، متفاوت است. هرچند مهم نیست موفق بودن برای شما در چه چیزی خلاصه می‌شود، مهم این است که مطمئناً موفق میشوید چون افراد در دنیا به دنبال هر چیزی باشند همان را نیز دریافت میکنند دنیا قانون باورهاست .ایمان و عزم راسخ تو به راحتی در های موفقیت را به رویت باز میکند.

 

توصیه‌هایی از افراد موفق

 

1- بزرگ فکر کنید

میکل‌آنژ بوناروتی (Michelangelo Buonarroti)، هنرمند بزرگ رنسانس می‌گوید: «بزرگ‌ترین خطری که ما را تهدید می‌کند بلندپروازی نیست، بلکه پایین بودن و در دسترس بودن اهدافمان است.»

اغلب اوقات، مردم تصمیم می‌گیرند رؤیاهای خود را به خاطر مسائلی که واقع‌بینانه‌تر است کنار بگذارند. درواقع آنها رؤیاهایشان را به خاطر کارهای آسان‌تر به فراموشی می‌سپارند. این جمله معروف از میکل‌آنژ خطر چنین دیدگاهی را به ما می‌آموزد. به‌جای داشتن چنین تفکری، بلندپرواز باشید.

بابا گردش

2- آنچه را دوست دارید بیابید و انجام دهید

اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، شخص بسیار بزرگ و بانفوذ رسانه می‌گوید:«وقتی می‌فهمی در مسیر موفقیت قرار داری که کاری را که دوست داری انجام دهی، حتی اگر دستمزدی بابت آن دریافت نکنی.»

بهتر است این نقل‌قول را هنگام کار کردن به یادآورید و به آن فکر کنید. تصور کنید که در کار فعلی خود امکان موفق شدن را دارید. در این صورت، احتمالاً سخت‌تر تلاش خواهد کرد و این تلاش قطعاً بیشتر وقت شما را به خودش اختصاص می‌دهد. اگر از شغلتان متنفرید، پس موفق بودن در آن فقط به معنای پر کردن زندگی‌تان با چیزی است که از انجام آن بیزارید. این کار چه احساسی به شما می‌دهد؟

در عوض چرا بر انجام کاری که عاشقش هستید، تمرکز نکنید؟ هنگامی‌که علاقه‌مندی‌تان را یافتید، انگیزه لازم برای ادامه مسیر را پیدا خواهید کرد. موفقیت در این کار، به معنای تحقق رؤیاهایتان است.

حتی اگر در شغلتان موفق نباشید، حداقل زندگی‌تان را صرف کار مورد علاقه‌تان کرده‌اید. بسیاری از نوازندگان موفق سال‌هایی از زندگی خود را صرف اجراهای بدون دستمزد کرده‌اند، تنها دلیلی که نوازندگی را ادامه داده‌اند عشق به کارشان بوده است.

3- ایجاد تعادل در زندگی را یاد بگیرید

فیل نایت (Phil Knight)، مدیرعامل شرکت نایک می‌گوید: «در زندگی شخصی و کاری همیشه جنگ میان آرامش و آشفتگی برقرار است که هیچ‌یک از آنها پیروز نمی‌شود؛ اما چگونگی مدیریت هردوی آنها، رمز موفقیت در زندگی است.»

اکثر اوقات، مردم فکر می‌کنند برای موفق بودن، باید فقط آن را هدف زندگی‌شان قرار دهند و به هیچ‌چیز دیگری توجه نکنند. اگر افراد فکر کنند که شغلشان آنها را به سمت موفقیت سوق می‌دهد، احتمالاً هر روز ساعات بی‌شماری را صرف انجام آن کار کنند. به‌هرحال، هزینه این کار، محروم شدن از استراحت کافی، سلامتی و داشتن یک زندگی لذت‌بخش است. درنهایت ممکن است افراد در راه رسیدن به موفقیت خسته شوند و توقف کنند.

اگر موفقیت برای آنها به معنای داشتن یک زندگی قوی اجتماعی و گروهی از دوستان خوب باشد، احتمالا به شغلشان آسیب می‌رسد؛ به این معنا که ممکن است شغل خود را از دست بدهند و درنتیجه‌ آن، از عهده مخارج وقت‌گذرانی با دوستان برنیایند. بدین ترتیب، همان‌طور که فیل نایت می‌گوید، موفقیت با کمک تعادل به دست می‌آید. آن را به‌عنوان تعادلی بین کار و استراحت در نظر بگیرید.

4- از شکست نترسید

هنری فورد(Henry Ford)، مؤسس شرکت خودروسازی فورد می‌گوید: «شکست به‌سادگی فرصتی برای شروع دوباره است تا این بار هوشمندانه‌تر عمل کنید.»

توماس ادیسون لامپ را پس از صدها تلاش ناموفق اختراع کرد. در مصاحبه‌ای از او پرسیدند: «پس از صدها تلاش ناموفقت چه احساسی داشتی؟» پاسخ او عالی بود: «من صدها بار شکست نخوردم، بلکه صدها راه پیدا کردم که با آنها نمی‌شود لامپ اختراع کرد.»

هر شکست برای او به‌منزله یک درس جدید بود. درسی که به او آموخت که چه‌کاری بی‌نتیجه و در عوض کدام کار درست است.

هر تلاش ناموفق و هر شکست، گامی اساسی در مسیر موفقیت است. تسلیم شدن پس از شکست کار آسانی است که اکثر ما انجام می‌دهیم، اما باید آن را به‌عنوان یک درس در نظر بگیریم. به شکست‌های خود توجه کنید و آنها را بررسی کنید. در این صورت رمز رسیدن به موفقیت را خواهید آموخت.

5- برای رسیدن به موفقیت مصمم باشید

کلنل ساندرز(Colonel Harland David Sanders)، بنیان‌گذار KFC می‌گوید: «من تصمیم گرفتم کاری را به سرانجام برسانم. نه ساعت کاری‌ام و نه مقدار پولی که می‌گرفتم هیچ‌کدام باعث نشد تا من بهترین خودم را به نمایش نگذارم. از آن زمان تاکنون همیشه این کار را انجام داده‌ام و می‌دانم که برنده بوده‌ام.»

 ساده‌ترین کار در جهان این است که بعد از هر تلاش ناموفق، آن کار را رها کنید. تنها چیزی که شما را به ادامه دادن مسیر تشویق می‌کند، اشتیاقی درونی است که باعث می‌شود رؤیاهایتان را فراموش نکنید و از اهدافتان منصرف نشوید.

اگر واقعاً به موفقیت متعهد نباشید، پس از هر شکست آسیب بیشتری می‌بینید و هر مانعی سرعت شما را کم می‌کند. بدیهی است که رسیدن به موفقیت سخت است؛ بدون اشتیاق درونی برای آن، نمی‌توان بر این دشواری غلبه کرد؛ اما در صورت داشتن شور و اشتیاق، این سختی‌ها تنها حکم یک مانع را خواهد داشت.

6- دست به عمل بزنید

لئوناردو داوینچی یکی از نوابغ رنسانس می‌گوید: «مدت‌هاست به این موضوع توجه می‌کنم که افراد موفق به‌ندرت عقب‌نشینی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اتفاقات سد راهشان شوند، بلکه خودشان دست‌به‌کار می‌شوند و اتفاقات را رقم می‌زنند.»

7- از بیان ایده‌های جدید نترسید

مارک تواین (Mark Twain)، نویسنده معروف می‌گوید: «فرد زمانی موفق می‌شود که ایده‌هایش به مرحله اجرا برسد.»

این حقیقت تأسف‌آور نیست که افراد با جسورانه‌ترین ایده‌ها، معمولاً مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرند اما تاسف اور است که با جسورانه ترین ایده در برابر بی اعتناعی فردی که ارزش درونی شما را نمیداند خود را ببازید و در این صورت شما خود  اولین شخصی هستید که به  ایده زیبای خود ایمان ندارید . اکثر ما از سنین پایین یاد می‌گیریم که مانند بقیه فکر کنیم و دست به عمل بزنیم. این کار برای اجرای نقش‌های روزمره عالی است، اما برای انجام کارهای متفاوت (تمامی افراد موفق کارهای متفاوت انجام داده‌اند)، باید متفاوت فکر کنید.

ممکن است در مسیر رسیدن به اهدافتان با افرادی برخورد کنید که به شما و توانایی‌تان برای رسیدن به موفقیت شک دارند. به‌هیچ‌وجه با آنها و دیدگاهشان همراه نشوید، زیرا لحظه‌ای که باورتان از بین برود و متوقف شوید، همان لحظه‌ای است که با آرزوهایتان خداحافظی می‌کنید. به رؤیاهایتان ادامه دهید.

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف

8-اگه میتونی تصورش کنی حتما میتونی انجامش بدی

 مؤسس کمپانی والت دیزنی می‌گوید: «اگر می‌توانی تصورش کنی، پس حتماً می‌توانی انجامش دهی.»

9- همیشه نگرش ذهنی مثبتتان را حفظ کنید

توماس جفرسون (Thomas Jefferson)، سومین رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: «هیچ‌چیز نمی‌تواند انسانی با نگرش ذهنی مثبت را از حرکت به‌سوی اهدافش بازدارد، همان‌گونه که هیچ‌چیز روی زمین نمی‌تواند به فردی با نگرش ذهنی منفی کمک کند.»افکار مثبت را جایگزین نگرش‌های منفی‌تان کنید. شما باید به مشکلات نزدیک شوید، نه به‌عنوان موانعی که راهتان را سد می‌کنند، بلکه باید صرفاً به آنها به‌عنوان وظایفی معمولی درراه رسیدن به موفقیت نگاه کنید.

اگر مثبت بمانید و همیشه به همین شکل فکر کنید، موانع تأثیر عمیقی بر شما نخواهد داشت، تردید مردم شما را دلسرد نخواهد کرد و حتی بزرگ‌ترین مشکلات، جزئی به نظر خواهند رسید. درحالی‌که با ذهنیت منفی و تردید، به‌راحتی متوقف می‌شوید.

10-به ناامیدی اجازه نده

آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln)، شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: «اجازه ندهید هیچ ناامیدی شما را شکار کند، درنهایت می‌بینید که موفقیت سهم شماست.»

این ‌یک واقعیت انکارناپذیر از سرشت انسان است که همه ما گاهی خودمان را دست‌کم می‌گیریم و به توانایی‌هایمان شک می‌کنیم. در چنین شرایطی اگر دیگران هم همین حس را به ما منتقل کنند، اوضاع بدتر خواهد شد.وقتی شک و تردید وجود ما را احاطه می‌کند، بهترین راهی که به ذهنمان می‌رسد، تسلیم شدن است. به تردیدها اهمیت ندهید. اگر ناامیدی به ذهنتان راه یافت و در رسیدن به موفقیت دچار تردید شدید، بهترین راه نادیده گرفتن ناامیدی‌هاست.

11- برای دنبال کردن آنچه می‌خواهیدشجاع باشید

استیو جابز(Steve Jobs)، بنیان‌گذار شرکت اپل می‌گوید: «برای دنبال کردن احساس و شهود خود شجاعت داشته باشید. آنها می‌دانند که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید. هر چیزی غیر از این در اولویت دوم است.»

با تشکر از همشهری آنلاین

برای موفق شدن این تمرینات را انجام دهید:

 

  • همیشه تصویری از فردی که می خواهید باشید را در ذهنتان داشته باشید.
  • به خودتان بگویید که شما می توانید و موفق خواهید شد. شاید باور نکنید تا چه اندازه، ولی تلقین های مثبت بسیار به شما کمک می کنند تا بتوانید اعتماد به نفستان را افزایش دهید.
  • من سرزنشگر درونتان را نادیده بگیرید. معمولا همیشه هر کسی بیشترین سرزنش های را از من درونی خودش می گیرد. باید یاد بگیرید که آن را نادیده بگیرید. چرا؟ چون واقعا اهمیت ندارد که در گذشته چه کارهای اشتباهی کرده اید، به جای سرزنش کردن خودتان که باعث کم شدن اعتماد به نفستان می شود، خوب است تا از اشتباهات گذشته درس بگیرید.

موفقیت را تجسم کنید

ذهن به هر چه که باور کند، دست می یابد و این یک واقعیت است. اگر می خواهید موفق شوید و از دسته ی انسان های موفق باشید، باید بتوانید آن را تجسم کنید. تجسم، ابزاری است که به شما کمک می کند تا موفق شوید ، و شما را به موفقیت می رساند. ممکن است که تا حال درباره ی اینکه روزی به فردی ثروتمند تبدیل می شوید، رویا پردازی های زیادی کرده باشید اما باید بدانید این کار به ثروتمند شدن شما در، کمکی شایانی میکند چرا؟ چون رویاپردازی در انسان ایجاد انگیزه میکند و پیام  ما را به کائنات میرساند و قانون جاذبه ما را ناخود اگاه در مسیری قرار میدهد که به رویاهایمان برسیم به شرطی که اشتیاقی سوزان و فراوان داشته باشید. تجسم، خلاق، به شما مسیر و جهت می دهد، شما را در راهی که دارید، کمک می کند.موفقیت وقتی به دست میاد که به خودمون و کاری که قراره انجام بدیم ایمان داشته باشم و نهایت تلاش خودمون رو بکنیم.

جمع بندی نهایی موفقیت

 

بنظرم موفقیت = توکل+تجسم+ برنامه ریزی + تلاش
که دراین مسیر بایست فقط از وقت حالمان که در اختیار مون هس استفا ده کنیم . طی بازه های زمانی کوتاه حتی هفتگی و شایدم کوتاهتر یه پایش عملکردی از وضعیتمون داشته باشیم و بنابه شرایط مون نقشه مسیرمون رو ویرایش و ترسیم کنیم.
همچنین برای رسیدن به مقصود، مطلوب و هدفمون لازمه چون ذره بین همه نیروها، توانمندی‌ها، نورهای وجودمون رو متمرکز کنیم روی مسیری که باید بپیماییم تا به بهشت خودمون ؛ هدفمون، برسیم.
یادمونم نره هیچگاه؛
که فقط در پیغمبری بسته شده و هرکاری شدنی و امکان پذیرس.

 

جاده موفقیت هیچ وقت سر راست نیست
جاده موفقیت یک پیچی داره به نام شکست
یه دور برگردانی داره به نام سر در گمی
یه سرعت گیری داره به نام دوستان
یه چراغ قرمزی داره به نام دشمنان
یه چراغ احتیاطی داره به نام خانواده
یه تابلو راهنمایی داره به نام هدایت الهی
توی این جاده ، ماشینی هست بنام اراده
این ماشین یه راننده ای داره بنام عقلانیت
یه فرمونی داره بنام بصیرت
یه موتوری داره بنام جسارت
چرخ هایی داره بنام تلاش
تونی باک این ماشین
سوختی هست بنام امید
یه مکمل سوختی هست بنام توکل

در حقیقت اگر ما رویا و آرزو ها رو به هدف تبدیل کنیم
و برای رسیدن به هدف تلاش کنیم
بدون شو موفق خواهیم بود

با آرزوی موفقیت برای همه

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا