ایرلاین ها

هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایر

شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حدود نیم قرن است كه به عنوان بازویی توانمند در اختیار مردم ایران بوده و می كوشد تا با جابجایی مسافر، بار صادراتی و وارداتی و پست در شبكه داخلی و بین المللی به نحو مطلوب انجام وظیفه نماید. برای یك شركت هواپیمایی كه پرچم ملی را به دوش می كشد، افتخاری بالاتر از این نیست كه همواره در خدمت مردمی باشد كه موجودیت خود را مدیون همراهی و مساعدت آنان می داند.شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران”هما” ۵۱ سال سابقه فعالیت دارد و در این مدت میلیون ها مسافر ایرانی و خارجی را از طریق صدها پرواز ایمن به مقصد رسانده است . با اتكا به چنین كارنامه ای “هما” قصد دارد مسیر توسعه را با كارایی مناسب ادامه دهد.

پایگاه های اصلی شرکت عبارتند از فرودگاه مهرآباد تهران برای پروازهای داخلی و فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران برای پروازهای بین المللی و دفتر مرکزی آن در فرودگاه مهرآباد در غرب تهران واقع است

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

 

 

برای خرید بلیط هواپیمای ایران ایر در وبسایت بابا گردش کافیست روی تصویر بالا کلیک کنید.

مقصدهای پروازی هواپیمایی ایران ایر

 

ایران ایر در حال حاضر بیش از ۲۸ مقصد داخلی و ۳۵ مقصد بین المللی را پوشش داده و انتظار دارد با گسترش و تجهیز امکانات بیشتر در طول سال ۲۰۱۶،مقصد و مسیرهای جدید به فعالیتهای شرکت اضافه گردد

محدودیت پرواز بانوان باردار در بارداری اول و دوم به بعد چگونه است؟

بارداری اول
در پروازهای به مدت حداكثر 2 ساعت تا پایان هفته 32 بارداری نیاز به گواهی پزشك معالج با درج سن بارداری وتخمین تاریخ زایمان می باشد و در پروازهای بیشتر از 2 ساعت تا پایان هفته 28 بارداری گواهی پزشك معالج با درج موارد فوق و از هفته 29 تا پایان هفته 34 بارداری گواهی پزشك معتمد “هما” مورد نیاز است.بارداری دوم به بعد
در تمام پروازها تا پایان هفته 28 بارداری گواهی پزشك معالج با درج سن بارداری وتخمین تاریخ زایمان و از هفته 29 تا پایان هفته 34 بارداری گواهی پزشك معتمد “هما” مورد نیاز است

محدودیت پذیرش مسافرانی كه عمل جراحی بر روی آنها انجام شده است در ایران ایر چگونه است؟

 

اگر 2 هفته از تاریخ جراحی گذشته باشد ومسافر نیاز به خدمات پزشكی نداشته باشد وظاهر محل جراحی قابل قبول بوده و بوی ناخوشایند نداشته باشد جهت استفاده از پرواز ایران ایر پذیرفته می شود.

محدودیت پذیرش مسافران نیازمند به صندلی چرخدار در ایرلاین ایران ایر چیست؟

 

مســافر نیازمند به صندلی چرخدار كه قادر به حركت در كابین نیست به همراه یك فرد توانمند(Able body) پذیرش می شود و مهمانداران مجاز به ارایه خدمات ویژه به مسافر مذكور نیستند. چنین مسافرانی اگر به صورت گروهی پرواز می كنند باید به ازای هر2 نفر یك مسافر توانمند ایشان را در پرواز همراهی نماید.

 

محدودیت پذیرش مسافرانی كه دارای شكستگی یا آتل بندی در اندام های خود هستند چیست؟

 

با گذشت 24 ساعت از آتل بندی یا گچ گیری اندام های فوقانی (بازو و ساعد) و زیر زانو (ساق پا) چنانچه خونریزی و درد وجود نداشته باشد و مسافر نیاز به مراقبت های پزشكی و خدمات اضافه در طول پرواز نداشته باشد جهت پروازپذیرفته می شود

مسافری كه جراحی بینی و زیبایی انجام داده باشد می تواند از پروازایران ایر استفاده  كند؟

مسافری که عمل زیبایی بینی انجام داده اگر بطورعادی و با دهان بسته تنفس كند و راه بینی او مسدود نباشد پذیرفته می شود از پرواز ایران ایر استفاده کند.
مسافرانی كه جراحی زیبایی پوست و مو، جراحی های ناحیه گونه، ابرو و لیزرهای پوستی انجام داده اند در صورتی كه نیاز به مراقبت پزشكی و خدمات اضافه در طول پرواز نداشته باشند، پذیرفته می شوند.

آیا نوزاد نارس جهت پرواز ایران ایر پذیرفته می شود؟

 

نوزاد نارس مورد پزشكی محسوب می شود وپذیرش او نیازمند صدور گواهی پزشك معتمد هواپیمایی ایران ایر “هما” می باشد.

مسافرینی كه جراحی ستون فقرات انجام داده اند برای پرواز پذیرش می شوند؟

 

با گذشت 72 ساعت از جراحی چنانچه مسافر بتواند از صندلی معمولی هواپیما استفاده كند پذیرش می شود.

محدودیت پذیرش مسافران ناتوان چیست؟

 

این مسافران چنانچه قادر به حركت در كابین باشند و كارهای شخصی خود را به تنهایی انجام داده و به تنهایی بتوانند از دستشویی هواپیما استفاده كنند پذیرفته می شوند لازم به ذكر است مهمانداران موظف به مراقبت ویژه از این افراد نیستند.

آیا مسافرانی كه جراحی چشم انجام داده اند برای پرواز پذیرش می شوند؟

 

چنانچه سن مسافر كمتر از 40 سال باشد بدون نیاز به مجوز پزشكی پذیرفته می شوند. اما اگر سن مسافر بیشتر از 40 سال باشد باید گواهی پزشك معتمد “هما” را به همراه داشته باشد.

محدودیت پذیرش مسافران نابینا چگونه است؟

مسافر نابینا به عنوان مسافر ناتوان تلقی می شود ومحدودیتی برای انجام پرواز ندارد

محدودیت پذیرش مسافرانی كه باید بصورت خوابیده پرواز كنند چگونه است؟

 

مسافر نیازمند به تخت بیمار باید مجوز پزشكی از پزشك معتمد ایران ایر كسب نموده و حتما ًیك همراه داشته باشد. لازم به ذكر است نوع همراه را پزشك ایران ایر تعیین می نماید

حدودیت پذیرش نوزاد در پرواز چگونه است؟

 

نوزاد بین 7 روز تا 2 سال با همراه پذیرفته می شود. در صورت ضرورت انجام پرواز نوزاد كمتر از 7 روز برای مثال بیماری مادر و یا بیماری خود نوزاد باید از پزشك معتمد “هما” مجوزدریافت شود .

محدودیت پذیرش جانبازان جنگی در ایران ایر چگونه است؟

 

مجروحان جنگی بدون محدودیت پذیرفته می شوند مگر نیاز به مراقبت ویژه و درمان پزشكی داشته باشند.

محدودیت پذیرش مسافران مبتلا به آسم هواپیمایی ایران ایر چیست؟

مسافران مبتلا به آسم بدون نیاز به مجوز پزشكی “هما” پذیرفته می شوند و چنانچه نیاز به اكسیژن داشته باشند باید به خدمه پرواز اطلاع دهند.
فرودگاه مشهد

سوالات متداول هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه

 

درصورت آسیب دیدگی و یا عدم دریافت جامه دان در مقصد چه اقداماتی باید انجام داد؟

 

خواهشمند است به امور جامه دان “هما” مستقر در سالن ورودی فرودگاه مراجعه فرمایید. همكاران ما براساس اطــــلاعاتی كه شما ارائه می فرمایید نسبت به تنظیم فرم های مربوطه اقدام می كنند. ارائه اطلاعات دقیقتر در یافتن بار مفقودی در اسرع وقت به ما كمك شایانی می كند. فرم “اطلاعات و مشخصات اثاثیه تحویل نشده به مسافر” حاوی یك شماره پیگیری است كه ازطریق آن می توانید از آخرین وضعیت جامه دان خود آگاهی یابید

زمان مراجعه مسافرین به كانتر پذیرش چه ساعتی است؟

توصیه می گردد درپروازهای خارجی 3 ساعت و در پروازهای داخلی یك 1ساعت و 30 دقیقه قبل از زمان پرواز به باجه پذیرش مراجعه فرمایید.

آخرین مهلت برای مراجعه به باجه پذیرش مسافر چه مدت قبل از زمان انجام پرواز می باشد؟

درپروازهای داخلی 25دقیقه و درپروازهای خارجی 60 دقیقه قبل از زمان پرواز باجه های پذیرش مسافر بسته می شوند.

منظور از جامه دان رایگان مسافر چیست؟

باتوجه به مقصد نهایی ، جامه دان به 2 روش وزنی وتعدادی (تعداد جامه دان و یا بسته) پـذیرش می گردد. در مسیرهای آمریكــا و كانــادا جـامـــه دان به روش بسته ای و در ســایر مسیرها بصــورت وزنـــی محاسبــه می گردد.همچنین میزان جامه دان مجاز براساس كلاسهای مختلف پروازی متفاوت می باشد بعنوان مثال مسافران هماكلاس و یا SKY GIFT ( دارندگان كارتهای طلایی و نقره ای) از میزان بار مجاز بیشتری برخوردار هستند. میزان دقیق بار مجاز در بلیت شما ذكر شده و یا می توانید آن را از آژانس صادر كننده بلیت خود سؤال بفرمایید.

دستورالعمل های مربوط به حمل بار دستی مسافر به داخل هواپیما چیست؟

ابعاد ساك دستی همراه باید به گونه ای باشد كه به راحتی در محفظه مخصوص در بالای سر مسافر قرار گیرد، این ابعاد نبایستی از 56 سانتی متر(طول)، 45 سانتی متر(عرض) و25 سانتی متر(ارتفاع) و همچنین مجموع ابعاد نباید از115 سانتی متر تجاوز كند.حداكثر میزان وزن مجاز برای مسافرین كلاس عادی 5 كیلوگرم و هماكلاس 7 كیلوگرم می باشد. هرمسافر تنها مجاز به حمل یك بسته به داخل كابین هواپیما می باشد.

دستورالعمل حمل كالای خطرناك توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما چیست؟

كالاهای خطرناك به اقلام و موادی گفته می شود كه سلامت و ایمنی مسافران یا هواپیما را به مخاطره می اندازد. حمل اینگونه اقلام با توجه به دستورالعملهای سازمان بین المللی هواپیمایی كشوری(ICAO) وانجمن شركت های هواپیمایی (IATA) می باشد. حمل این اقلام در داخل جامه دان و یا كیف دستی مسافرین اكیدا ًممنوع می باشد.

قوانین حمل حیوان زنده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

 

بر اساس مقررات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”، ورود هرگــونه حیوان زنده به داخل كــابین هواپیما ممنوع می باشد. حمل حیوان زنده در داخل انبار بار هواپیما و براساس مقررات یاتا صورت میگیرد و علاوه برآن، قوانین دولت كشورهای مقصد و ترانزیت باید مد نظر قرار گرفته شود. حمل حیوانات زنده مستلزم پرداخت هزینه می باشد.

آیا در پروازهای داخلی ارائه كارت شناسایی الزامی است؟

بلـــه، مســافرین ملزم به ارائه كــارت شناسایی معتبر (شناسنامه، كارت مــلی، پاسپورت، گواهینامه رانندگی) در پروازهای داخلی می باشند.

قوانین طول پرواز هواپیمایی ایران ایر 

 

انتقال چه نوع مواد غذایی به داخل كابین ممنوع می باشد؟

 

بسته های یخ زده گوشت و سبزیجات، مواد روغنی، مواد اسیدی مثل آبلیمو و مواد چسبنده مثل خرما، عسل و مربا.

آیا مسافر می تواند وسایل نوك تیز ،شیشه ای،چینی و شكستنی را به داخل كابین منتقل نماید؟

 

خیر، ورود كلیه وسایل شكستنی، تیز و بُرنده به داخل كابین ممنوع می باشد. ضمنا ً كلیه لوسیون ها و كرم های آرایشی كه حجم تیوب آنها بیش از ml 100 باشد ممنوع است.

آیا مسافران مجاز به حمل اشیاء گران قیمت و سنگین در داخل کابین هستند؟

 

بله ، وزن بار مذکور برای مسافران بخش اکونومی 5 کیلوگرم و برای مسافران هما کلاس 7 کیلوگرم می باشد. حجم بسته همراه در مجموع از 115 سانتی مترمربع تجاوز نکند.مسافر باید برای صندلی اضافه جهت قراردادن بار خود هزینه پرداخت نماید .حداکثر تعداد صندلی که هر مسافر می تواند خریداری نماید 3 صندلی است.

آیا استعمال دخانیات حین پرواز مجاز می باشد؟

 

خیر، درپروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” استعمال دخانیات ممنوع می باشد.

چه سرویس‌هایی در طول انجام یك پرواز به مسافرین ارائه می گردد؟

 

سرویس‌های غذایی، نوشیدنی، سرگرمی، نشریات و …

چه عواملی بر روی انتخاب نوع سرویس غذایی ارائه شده به مسافرین تأثیر می‌گذارد؟

 

نوع هواپیما، مسیر پرواز، ساعت انجام پرواز، امكانات هواپیما و مدت زمان پرواز

مصرف یا عدم مصرف چه مواد غذایی و خوراكی هایی پیش از انجام پرواز توصیه می شود؟

 

قبل از پرواز ترجیحا ً از خوردن مواد غذایی چرب، نوشابه های گازدار و مواد سرخ كردنی و نفاخ پرهیز نمایید. همچنین می توانید با خوردن سبزیجاتی مثل هویج و یا انواع آجیل ها و داشتن استراحتی كامل از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

سرویس غذای مخصوص چیست؟

غذای مخصوص عبارت است از سرویس غذایی که بنا بر محدودیت های پزشکی (دیابت، کم کلسترول و…)، عادات غذایی خاص (انواع رژیم های گیاهخواری و…)، و یا اعتقادی (هندو، و …) و یا دیگر غذاهای مخصوص (غذای دریایی) ارائه می گردد.

برای سفارش غذای مخصوص در طول پرواز چه اقدامی باید انجام دهیم؟

 

در زمان تهیه بلیت پروازهای بین المللی امكان درخواست غذاهای مخصوص (مطابق لیست غذایی موجود) وجود دارد.

آیا در ارائه سرویس‌های غذایی، ملاحظات پزشكی نیز در نظر گرفته می شود؟

 

بله. به طور مثال در پروازهای صبحگاهی از مواد با درصد شیرینی بالاتر (كربوهیدرات ها) برای تأمین انرژی بیشتر استفاده می‌شود. برای وعده های ناهار در پروازها ، از مواد تركیبی حاوی قندها و پروتئین‌ها استفاده می‌شود و معمولا ً برای وعده های شام، بیشتر مواد فیبری و پروتئینی مورد توجه قرار می‌گیرند.

اطلاعات تماس

روابط عمومی

تلفن : 466222

آدرس : تهران – بلوار فرودگاه -ادارات مرکزی هما-روابط عمومی صندوق پستی 775-13185

فرودگاه مهرآباد

پروازهای ورودی ایران ایر در ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

پروازهای خروجی ایران ایر در ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

(ایستگاه تهران) : 6102353

(ترافیک) : 61023545

واحد رسیدگی به شکایات و تاخیرات هواپیمایی ایران ایر

تلفن :
46624491-2
46624231-33

هواپیمایی زاگرس

هواپیمایی تابان

هواپیمایی قشم ایر

هواپیمایی ایران ایر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

54 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا