ایرلاین ها

هواپیمایی ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتور

 

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یک شرکت هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۵۱ راه‌اندازی شده است. قطب اصلی این شرکت فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه بین‌المللی مشهد است. این شرکت ناوگانی متشکل از 12 فروند هواپیمای مسافربری دارد. ایران ایرتور جز شرکت هایی است که دارای مجوز آموزش هوانوردی در ایران (ATO) از طرف سازمان هواپیمایی کشوری است.  هواپیمایی ایران ایرتور عضو انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی  IATA میباشد و گواهینامه ی استاندارد جهانی  (IATA Operational Safety Audit (IOSA، با ممیزی توسط بازرسان مورد تایید یاتا را دارد. پیکره شرکت هواپیمایی ایران ایرتور متشکل از بیش از 1300 نیروی متخصص و زبده در قسمتها ی مختلف می باشد.

خریدبلیط هواپیمای ایران ایر تور

 

 

شما میتوانید برای خرید ارزانترین نرخ بلیط هواپیمای ایران ایر تور از وبسایت بابا گردش روی تصویر بالا کلیک کنید

قوانین و مقررات عمومی هواپیمایی ایران ایرتور

بلیت (کاغذی/ الکترونیک) مسافر بمنزله قرارداد فی مابین مسافر و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور است. و خرید بلیت بمنزله قبول کردن کلیه قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از طرف خریدار می باشد. این بلیت از تاریخ صدور فقط برای مدت 6 ماه اعتبار دارد.

شرایط و ضوابط حمل بار در شرکت هواپیمایی ایران ایرتور: 

مسافر مجاز به حمل بار همراه و غیر همراه، به میزان مندرج در بلیت بوده و حمل هر گونه بار با وزن مازاد، در صورت امکان حمل به  تشخیص شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، فقط در مورد بار غیر همراه، با پرداخت هزینه اضافه بار (150،000 ریال)، به ازاء هر کیلوگرم با 9% مالیات ارزش افزوده، در کلیه مسیرهای داخلی و از کلیه مبادی  فرودگاه های ایران به مقاصد فرودگاه های ترکیه به ازاء هرکیلوگرم (1،000،000 ریال ) و در مسیرهای برعکس (9 € یورو) محاسبه خواهد گردید و طبق شرایط و رویه های جاری شرکت هواپیمایی امکان پذیر است.

حمل حیوان خانگی در پروازهای داخلی شرکت ایران ایرتور به ازای  هر کیلوگرم 300،000 ریال با 9% مالیات ارزش افزوده با شرایط زیر قابل انجام می باشد:

(جهت اطلاع از آخرین تغییرات لطفا به قسمت بخش نامه های ایران ایرتور مراجعه فرمایید)

    1- حداقل وزن محاسباتی جهت حمل حیوانات خانگی 5 کیلوگرم می باشد. (حیوانات زیر 5 کیلوگرم می بایستی با وزن 5 کیلوگرم محاسبه گردند).

2- وزن پرندگان 2 برابر وزنشان محاسبه می گردد.

3- وزن حیوان با احتساب قفس و بسته بندی مربوطه می باشد.

4- حمل حیوانات خانگی توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور صرفا در انبار هواپیما مقدور می باشد.

5- جهت حمل و نقل و نحوه تحویل حیوانات مذکور قبل از پرواز هماهنگی های لازم بایستی با ایستگاه های مربوطه بهمل آورده شود.

از آنجاییکه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور هیچگونه اطلاع و مسئولیتی نسبت به محتویات و ارزش بار تحویل شده از سوی مسافر ندارد، ادعای مسافر مبنی بر فقدان یا خسارت بار مذکور مسموع نبوده و مسئولیت شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در صورت وجود شرایط قانونی، بر مبنای وزن بار تحویل شده، بر طبق قوانین و مقررات جاری ملی و بینالمللی حمل و نقل هوایی می باشد.

درصورت ورود هرگونه خسارت یا مفقودی بار، مسافری که برچسب الصاقی بار تحویل شده به شرکت هواپیمایی ایران ایرتور بنام او صادر شده، باید قبل از خروج از سالن تحویل بار فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار را تکمیل و امضاء کرده و به نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تحویل دهد و متعاقباً باید در مهلت قانونی به شرح مقرر در کنوانسیون ورشو و پروتکل الحاقی لاهه، نسبت به طرح شکایت بطور مکتوب در دبیرخانه شرکت هواپیمایی اقدام نماید. فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار، صرفاً بنا به اظهار مسافر برای عملیات پیگیری ادعای مطرح توسط مسافر تنظیم می شود و هیچگونه قابلیت استنادی ندارد و نیز شکایت تلقی نمی شود. مسافر متعهد می گردد از تحویل هر گونه بار حاوی کالای ممنوعه و یا خطرناک (بر طبق قوانین و مقررات ملی و بین المللی هوانوردی) و هرگونه باری که ایمنی و امنیت پرواز، هواپیما، افراد و یا اموال موجود در هواپیما را به مخاطره می اندازد، اکیداً خودداری نماید. علاوه بر موارد فوق الذکر، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور حق دارد از پذیرش هر گونه بار و کالایی که به تشخیص این شرکت غیر استاندارد بوده و یا مخاطره آمیز باشد، خودداری نماید. شرایط حمل و نقل و سایر خدمات مرتبط و مسئولیت شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و محدودیت های آن، تابع قوانین و مقررات قابل اعمال حمل و نقل هوایی می باشد.

حضور مسافر در فرودگاه :

حضور مسافر در فرودگاه 2 ساعت قبل از پروازهای داخلی و 4 ساعت قبل از پروازهای خارجی الزامی است. در صورتی که مسافر بخواهد بلیت دو پرواز متوالی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را تهیه نماید، برای تمامی پروازهای داخلی بایستی حداقل 3 ساعت و برای پروازهای بین المللی حداقل 8 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله زمانی قائل باشد .

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مجاز به عدم فروش بلیت و حمل مسافر دارای سوء رفتار مستند در پروازهای قبلی این شرکت و سایر شرکتهای حمل هوایی می باشد.

دارنده بلیت با آگاهی از شرایط مقرر در این بلیت، حق هرگونه ادعایی را بیش از آنچه در حدود مسئولیت های قراردادی شرکت حمل کننده تبیین شده، تحت هر عنوان از خود سلب و ساقط می نماید.

ارتباط با امور فرودگاهی:

مسافران محترم در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام مراجعه به کانتر پذیرش شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برای دریافت کارت پرواز، می توانند با نماینده امور فرودگاهی 09033453120  –   09104113120 تماس حاصل نمایند.

كالاهاي خطرناك: موادی که حمل آنها در پرواز ایران ایر تور ممنوع می باشد:

1- اشیاء مغناطیسی: آهن ربا، باطری و اشیاء مغناطیسی.

2- انواع سموم: از نوع پودر، مایع و اسپری فرآورده های آزمایشگاهی مواد عفونت زا.

3- مواد رادیواکتیو: مواد رادیواکتیوی و در معرض تشعشع.

4- انواع افشانه: مخازن افشانه (اسپری) اعم از اسپری های خوشبوکننده و …

5- انواع کپسول: فندک گازی، اکسیژن و هر نوع کپسول گازی.

6- انواع آتش زا: کبریت 1 عدد بصورت همراه (در جامه دان ممنوع)

7- انواع مواد منفجره: انواع مهمات، مواد منفجره، ترقه و لوازم آتش بازی.

8- انواع اکسید کننده: اکسید کننده و اکسید شونده، مواد شوینده و ضدعفونی کننده.

9- انواع سلاح: هرگونه سلاح گرم یا سرد، (چاقو، قیچی، قداره، کلت…)

10- انواع مواد اسیدی: باتریهای خیس، مواد اسیدی، مایعات اسیدی.

شرایط استرداد بلیت در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور:

.انصراف مسافر به هر دلیلی از پروازهای (در خواست استرداد) مشمول جریمه می باشد و میزان جریمه با توجه به کلاس نرخی بلیت خریداری شده، متغیر خواهد بود.

مسافر می تواند به قسمت (استرداد بلیت) وب سایت مراجعه کرده و با پر کردن فرم آنلاین (استرداد بلیت ) “با جریمه” درخواست خود را ارسال نماید، که وجه پس از کسر جریمه به صورت آنلاین به کارت بانکی خریدار مسترد خواهد شد.

جدول جرائم  پرواز  به تفکیک داخلی و خارجی: 

* منظور از قیمت تمام شده درجدول جرائم، قیمت خالص+ کلیه عوارض می باشد.

* منظور از قیمت خالص در جدول جرائم، قیمت تمام شده  بعد از کسر کلیه عوارض می باشد.

تاخير بيش از دو ساعت و يا ابطال پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور:

در زمان تاخير بيش از 2 ساعت و يا ابطال پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، که از طریق پیام کوتاه (SMS) اطلاع رسانی خواهد شد، در صورت درخواست و انصراف مسافر از پرواز، خریدار باید از قسمت استرداد در وب سایت، اقدام به درخواست استرداد بدون جریمه کند. بعد از بررسی درخواست توسط واحد مربوطه وجه  بلیت مسترد خواهد شد.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و سایر خطوط هوایی داخلی:

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از قرارداد فی مابین ایرلاین ها خارج شده است و مسئولیتی از بابت تاخیر یا کنسلی سایر شرکتهای هواپیمایی ندارد.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور می تواند بنا به محدودیت های فنی، عملیاتی یا بازرگانی نسبت به تغییر نوع هواپیما اقدام  نماید و در صورت نیاز می تواند از هواپیمای جایگزین سایر شرکت های هواپیمایی نیز بهره گیرد.

شرایط اصلاح اطلاعات مسافر و تغییر تاریخ در بلیت های پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور:

چنانچه خریدار در وارد نمودن اطلاعات مسافر اشتباه کرده باشد، می تواند در قسمت (درخواست های ویژه >> اصلاح اطلاعات) اطلاعات مسافر را به صورت آنلاین اصلاح نماید. اصلاح کد ملی و اضافه و کم کردن پسوند و پیشوند نام یا نام خانوادگی بدون جریمه و اصلاح در حروف نام و نام خانوادگی به شرط عدم تغییر کلی با جریمه 20% قابل  اعمال می باشد.

برای تغییر تاریخ بلیت و یا تغییر نام کلی، باید بلیت خریداری شده با کسر جریمه استرداد و سپس بلیت جدید با قیمت جدید صادر شود.

عملیات خرید بلیت در سایت شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مشمول مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی  قرار خواهد گرفت. بلیت مسافر بمنزله قرارداد فی مابین مسافر و شرکت هواپیمایی می باشد و خرید بلیت بمنزله قبول کردن کلیه قوانین و مقررات  شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از طرف خریدار می باشد.

رزرو بلیتهای متوالی در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور:

در صورتی که مسافر بخواهد بلیت دو پرواز متوالی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را تهیه نماید، برای تمامی پروازهای داخلی باید حداقل 3 ساعت و برای پروازهای بین المللی حداقل 8 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد، در صورت عدم رعایت این فاصله زمانی در هنگام خرید آنلاین، مسئولیت هرگونه خسارت به عهده مسافر خواهد بود.

خانم های بارداربرای استفاده از پرواز ایران ایر تور چه نکاتی را باید بدانند؟

بارداری و نوزادان:

1- بارداری اول تک قلویی طبیعی : درحاملگی  اول با شرایط عادی و بدون خطر و بدون عارضه  تا هفته 28 بار داری نیاز اخذ به مجوز پزشکی  نمی باشد. از هفته 28 بارداری تا انتهای هفته 32 بارداری مشروط بر ارائه  مدرک معتبر پزشکی ممهور به مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که حاکی از سن بارداری و بدون خطر؛ بدون عارضه بودن و تخمین تاریخ زایمان باشد پرواز بلا مانع است. از انتهای هفته 32 تا انتهای هفته 35 بار داری  اخذ نظر پزشکان هوایی معتمد هواپیمایی ایران ایرتور الزامی است و از ابتدای هفته 36 بارداری پرواز با هواپیمایی ایران ایرتور ممنوع می باشد.

2- بارداری اول دو قلویی طبیعی: تا قبل از هفته ی 28 بارداری نیاز به اخذ مجوز پزشکی نداشته ؛از هفته 26 تا 28 مشروط بر ارائه مدارکی ممهور به مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که حاکی از سن بارداری و سلامت آن؛ بدون خطر و بدون عارضه بودن و تخمین تاریخ زایمان باشد پرواز بلا مانع است. از هفته ی 28 تا انتهای هفته ی 32 مشروط به طبیعی بودن بارداری و اخذ مجوز از پزشک معتمد شرکت پرواز بلامانع می باشد. از ابتدای هفته ی 33 بارداری پرواز با هواپیمای ایران ایرتور ممنوع می باشد.

3- بارداری دوم و بالاتر  تک قلویی  طبیعی و دو قلویی طبیعی: بارداری دوم و دوم به بعد و همچنین دوقلویی و چندقلویی با شرایط عادی و بدون عارضه: تا قبل از هفته ی 28بارداری نیاز به اخذ مجوز پزشکی هوایی نداشته؛ از هفته 26 تا 28 مشروط بر ارائه مدارکی ممهور به مهر   پزشک متخصص زنان و زایمان که حاکی از سن بارداری و سلامت آن؛ بدون خطر  و بدون عارضه بودن و تخمین تاریخ زایمان باشد پرواز بلا مانع است. از هفته ی 28 تا انتهای هفته ی 32 مشروط به طبیعی بودن بارداری و اخذ مجوز از پزشک معتمد شرکت پرواز بلامانع می باشد. از ابتدای هفته ی 33 بارداری  پرواز با هواپیمای ایران ایرتور ممنوع می باشد.

4- در بارداری های پر خطر (مانند جفت سر راهی ؛ خارج از رحم و . . .): نیاز به بررسی های تکمیلی داشته و در صورت اخذ مجوز از پزشک معتمد هوایی شرکت مجاز به پرواز خواهد بود.

5- سقط جنین: مادامی که دچارخونریزی فعال باشد منع پروازی وجود دارد و پس از حداقل 24 ساعت به شرط تثبیت شرایط و نداشتن درد یا خونریزی پرواز بلامانع می باشد.

6- نوزادان متولد شده در 48 ساعت گذشته و نوزادانی که نیاز به انکوباتور یا ونتیلاتور (دستگاههای کمک تنفسی) دارند مجاز به پرواز نمی باشند هرچند نوزادانی که کاملا سالم می باشند می توانند پس از 48 ساعت  از تولد اقدام به پرواز نمایند، لیکن ترجیحا گذشت یک هفته از زمان تولد نوزاد و مادرش جهت پرواز توصیه می گردد.

     7- در موارد بارداری های  پر خطر که دارای عارضه پزشکی بوده و یا سن بارداری آنها متناسب با شرایط فوق نباشد جهت ارزیابی واخذ  مسافرت هوایی با هواپیمایی ایران ایرتور بایستی الزاماً به پزشک معتمد  هواپیمایی ایران ایرتور در تهران یا پزشکان معتمد در شعب هواپیمایی ایران ایرتور در شهرستانها مراجعه نمایند.

در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به مسافرین باردار که منجر به منع سفر گردیده، فقط هزینه بلیت مسافر باردار عودت خواهد شد.

اطلاعات تماس

دفتر مرکزی تهران:میدان فلسطین، طالقانی غربی
تلفن : 02189317000
ایمیل : info@iranairtour.ir:
دفتر شعبه مشهدفرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد
تلفن : 05133400164
ایمیل : info@iranairtour.ir
دفتر فروش تبریزتبریز، ولیعصر24ساعت شبانه روزتلفن
0413120
ایمیل : info@iranairtour.ir

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

31 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا