بلیط هواپیما

قوانین پرواز برای خانم های باردار

قوانین پرواز برای خانم های باردار

 

1- بارداری اول تک قلویی طبیعی : درحاملگی  اول با شرایط عادی و بدون خطر و بدون عارضه  تا هفته 28 بار داری نیاز اخذ به مجوز پزشکی  نمی باشد. از هفته 28 بارداری تا انتهای هفته 32 بارداری مشروط بر ارائه  مدرک معتبر پزشکی ممهور به مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که حاکی از سن بارداری و بدون خطر؛ بدون عارضه بودن و تخمین تاریخ زایمان باشد پرواز بلا مانع است. از انتهای هفته 32 تا انتهای هفته 35 بار داری  اخذ نظر پزشکان هوایی معتمد هواپیمایی ایران ایرتور الزامی است و از ابتدای هفته 36 بارداری پرواز با هواپیمایی ایران ایرتور ممنوع می باشد.

2- بارداری اول دو قلویی طبیعی: تا قبل از هفته ی 28 بارداری نیاز به اخذ مجوز پزشکی نداشته ؛از هفته 26 تا 28 مشروط بر ارائه مدارکی ممهور به مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که حاکی از سن بارداری و سلامت آن؛ بدون خطر و بدون عارضه بودن و تخمین تاریخ زایمان باشد پرواز بلا مانع است. از هفته ی 28 تا انتهای هفته ی 32 مشروط به طبیعی بودن بارداری و اخذ مجوز از پزشک معتمد شرکت پرواز بلامانع می باشد. از ابتدای هفته ی 33 بارداری پرواز با هواپیمای ایران ایرتور ممنوع می باشد.

3- بارداری دوم و بالاتر  تک قلویی  طبیعی و دو قلویی طبیعی: بارداری دوم و دوم به بعد و همچنین دوقلویی و چندقلویی با شرایط عادی و بدون عارضه: تا قبل از هفته ی 28بارداری نیاز به اخذ مجوز پزشکی هوایی نداشته؛ از هفته 26 تا 28 مشروط بر ارائه مدارکی ممهور به مهر   پزشک متخصص زنان و زایمان که حاکی از سن بارداری و سلامت آن؛ بدون خطر  و بدون عارضه بودن و تخمین تاریخ زایمان باشد پرواز بلا مانع است. از هفته ی 28 تا انتهای هفته ی 32 مشروط به طبیعی بودن بارداری و اخذ مجوز از پزشک معتمد شرکت پرواز بلامانع می باشد. از ابتدای هفته ی 33 بارداری  پرواز با هواپیمای ایران ایرتور ممنوع می باشد.

4- در بارداری های پر خطر (مانند جفت سر راهی ؛ خارج از رحم و . . .): نیاز به بررسی های تکمیلی داشته و در صورت اخذ مجوز از پزشک معتمد هوایی شرکت مجاز به پرواز خواهد بود.

5- سقط جنین: مادامی که دچارخونریزی فعال باشد منع پروازی وجود دارد و پس از حداقل 24 ساعت به شرط تثبیت شرایط و نداشتن درد یا خونریزی پرواز بلامانع می باشد.

6- نوزادان متولد شده در 48 ساعت گذشته و نوزادانی که نیاز به انکوباتور یا ونتیلاتور (دستگاههای کمک تنفسی) دارند مجاز به پرواز نمی باشند هرچند نوزادانی که کاملا سالم می باشند می توانند پس از 48 ساعت  از تولد اقدام به پرواز نمایند، لیکن ترجیحا گذشت یک هفته از زمان تولد نوزاد و مادرش جهت پرواز توصیه می گردد.

     7- در موارد بارداری های  پر خطر که دارای عارضه پزشکی بوده و یا سن بارداری آنها متناسب با شرایط فوق نباشد جهت ارزیابی واخذ  مسافرت هوایی با هواپیمایی ایران ایرتور بایستی الزاماً به پزشک معتمد  هواپیمایی ایران ایرتور در تهران یا پزشکان معتمد در شعب هواپیمایی ایران ایرتور در شهرستانها مراجعه نمایند.

در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به مسافرین باردار که منجر به منع سفر گردیده، فقط هزینه بلیت مسافر باردار عودت خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا