بلیط هواپیما

قوانین حمل حیوانات خانگی درسفر با هواپیما

قوانین حمل حیوانات خانگی درسفر با هواپیما

 

 پرواز میلیون ها حیوان خانگی در امنیت و آرامش به مقصد به همراه صاحبان شان یکی از آمارهای جالبی  است که در مورد سفرهای هوایی منتشر می شود. کارکنان ایرلاین ها نیز تمام تلاش شان را می کنند تا آن چه لایق این حیوانات خانگی دوست داشتنی است را در زمان حمل هوایی آن ها انجام دهند و آن ها را سالم به مقصد برسانند. قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی برای جا به جایی هوایی حیوانات باعث می شود تا مسافران، حیوانات خود را با امنیت کامل با خود حمل کنند. البته جدا از این قوانین کلی، در زمان سفر با هر ایرلاینی باید نسبت به خدمات ایرلاین مربوطه در مورد حمل حیوانات خانگی آگاه شوید.

قوانین جابه جایی حیوانات خانگی با هواپیما

 

قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی برای جا به جایی هوایی حیوانات باعث می شود تا مسافران، حیوانات خود را با امنیت کامل با خود حمل کنند. البته جدا از این قوانین کلی، در زمان سفر با هر ایرلاینی باید نسبت به خدمات ایرلاین مربوطه در مورد حمل حیوانات خانگی آگاه شوید.

کارت میکروفیپ، نشان دهنده سلامتی

 

علاوه بر خرید بلیط هواپیما، اگر حیوان خانگی تان را به همراه دارید می بایست برای او هم مدارک مورد نیاز را آماده کنید. برای حمل حیوانات خانگی با ایرلاین های بین المللی مستلزم کارت میکروفیپ است. کارت میکروفیپ در واقع کارتی الکترونیکی است که نشان دهنده سلامت و انجام واکسیناسیون حیوان است و نشان می دهد که شما می توانید او را به همراه خود داشته باشید. کارت میکروفیپ و گزارشات سلامت ثبت شده باید مطابق با استانداردهای ISO 11784/11785 باشد. این شماره، کدی پانزده رقمی است که در فرودگاه ها از آن برای استعلام سلامت حیوان خانگی شما استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که این کد پانزده رقمی باید بر روی تمام مدارک سلامت دیگر ثبت شده باشد.

چطور با حیوان خانگی سفر هوایی داشته باشیم؟

 

بعضی از ایرلاین ها در صورتی به مسافران اجازه می دهند تا حیوان خانگی شان را به داخل کابین بیاورند که بتوان حیوان را در قسمت جلوی صندلی و در سبد نگهداری حیوان جا داد و البته حیوان از بودن در آن قسمت احساس رضایت داشته باشد. یکی از سوالاتی که از مسافران برای حمل حیوانات خانگی شان در کابین می شود این است که آیا حیوان خانگی شما می تواند در جای خود و در سبد مخصوص بچرخد و یا بایستد؟ این سوال به به این دلیل مطرح می شود که از احساس راحتی و جلوگیری از آزار و خفه گی حیوان خانگی شما در صورتی که نتواند این اعمال را انجام دهد اقدامات لازم انجام شود. اگر حیوان خانگی شما از اندازه بزرگی برخوردار باشد، ایرلاین موردنظر شما خدماتی مانند چمدان های مخصوص به شما ارائه می دهد تا بتوانید به راحتی حیوان خانگی خود را حمل کنید و از طرفی دیگر قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی را نیز رعایت کرده باشید.

در مواقعی لازم می شود که حیوان خانگی شما با هواپیمایی جدا گانه با شما به مقصد پرواز کند؛ در این صورت نگران نباشید و تنها موردی که بررسی می کنید این باشد که آیا هر دو پرواز در یک زمان انجام می شود یا خیر. فراموش نکنید که در پایان سفر، اگر سگ یا گربه شما و یا هر حیوان خانگی که به همراه داشته اید را در مقصد در فرودگاه تحویل بگیرید. بسیاری از مسافران به اشتباه به سمت ترمینال برای تحویل حیوان خانگی خود می روند.

سن حیوان خانگی

 

یکی از مهم ترین سوالاتی که ایرلاین ها برای حمل حیوان خانگی شما بنا بر قوانین حمل هوایی حیوان خانگی از شما می پرسند سن حیوان شما است. آن ها می خواهند بداند که حیوان خانگی شما به اندازه کافی بزرگ شده است و آماده پرواز هوایی هست یا خیر. سن یکی از مهم ترین شاخصه ها برای جا به جایی حیوانات است؛ چرا که در بسیاری از پروازها پیش آمده که به خاطر جثه بسیار کوچک و به اصطلاح بلوغ نشدن حیوان، شرایط جوی و فشار هوا در ارتفاع به شدت روی این حیوانات تاثیر گذاشته و متاسفانه به آن ها آسیب های جدی رسیده است. حیوان خانگی شما برای سفر هوایی می بایست حداقل ۱۵ هفته اش باشد و در غیر این صورت، جا به جایی او دچار مشکل خواهد شد و بسیاری از ایرلاین ها مسئولیت این جا به جایی را به عهده نمی گیرند.

قبل از پرواز با دامپزشک حیوانتان صحبت کنید

 

با دامپزشک حیوان خود مشورت کنید و از او بخواهید که حال حیوان خانگی تان را قبل از شروع سفر هوایی تان بررسی کند. بعضی از گونه سگ ها بینی نوک تیز مانند بول داگ ها، باکسرها و بوستون تِریِرها در پروازها و سفرهای هوایی دچار اختلال تنفسی می شوند. در موارد این چنینی، نیاز دارید تا مکانی بزرگ تر از جاهای عادی برای حیوانات خانگی در هواپیما فراهم کنید. توجه داشته باشید که در طول پرواز نباید هیچ نوع لباسی به تن حیوانات خانگی تان باشد.

انتخاب محفظه مناسب

 

هم شما و هم ایرلاین موردنظر تان باید از تهیه فضای مناسب برای حیوان خانگی تان پیرو قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی باشید و برای تهیه محفظه مناسب بنا بر اندازه و نوع و نژاد حیوان خانگی می بایست از دستورالعمل های IATA پیروی کنید. یکی از دستورالعمل های IATA برای تهیه محفظه مناسب در زمان سفر شامل این نکات می شود؛

  • بدنه محفظه برای نگه داری از حیوان خانگی می بایست محکم باشد.
  • ایجاد فضایی برای تهویه هوا در محفظه الزامی است.
  • محفظه باید تا حدی نسبت به اندازه حیوان خانگی بزرگ باشد که او بتواند در آن بچرخد، بایستد و بخوابد.
  • محفظه باید از ارتفاعی برخوردار باشد که گوش و سر حیوان به سقف آن برخورد نکند.
  • قفل محفظه باید ایمن و سالم باشد؛ به طوری که برای باز کردن درب محفظه نیاز به وسیله و ابزار خاص نداشته باشید و خیلی راحت بتوانید درب محفظه را در زمان ضرورت باز کنید.
  • جنس محفظه باید از چوب و یا پلاستیک محکم باشد. بدنه آهنی هم می تواند در روحیه حیوان تاثیر بگذارد و هم با جذب موافق دمای هوا، در صورتی که هوا گرم و یا سرد باشد، دمای محفظه را بالا ببرد و باعث رنجش و آسیب حیوان خانگی شود.

بهتر است قبل از خرید و یا انتخاب محفظه مناسب برای حیوان خانگی تان هم برای راحتی او و هم گرفتن مجوز پرواز، نکات گفته شده را در نظر داشته باشید

چه طور حیوان خانگی خود را با شرایط آب و هوایی محفظه هماهنگ کنیم؟

 

تا زمانی که سفر هوایی تان محیا می شود، بگذارید حیوان خانگی تان با ورود و خروج به محفظه اش با جو آن آشنا شود و با آن خود بگیرد. حتی بگذارید چن وقتی را در آن زندگی کند تا با محیط آن آشنا شود. زمانی که به پیاده روی با سگ خانگی تان می روید، محفظه را هم با خود ببرید و هر بار که از راه رفتن خسته شد، او را تشویق کنید تا در محفظه اش برود و شما وظیفه حمل آن را به عهده بگیرید. اگر هم گربه خانگی دارید با هر بار ورودش به محفظه به او جایزه بدهید تا کم کم به فضای آن عادت کند. اگر حیوان خانگی تان رغبتی برای ورود به محفظه نداشت و یا بعد از مدتی با آن خو نگرفت، تعدادی از اسباب بازی ها و وسایل مورد علاقه و آشنایش را در محفظه قرار دهید تا کم کم برایش حکم خانه را پیدا کند. هر روز تا روز سفر این کارها را انجام دهید تا روز سفر به راحتی بتوانید با حیوان خانگی آرام در محفظه به سفر بروید و سفر هوایی موفق داشته باشید.

موارد موردنیاز محفظه شما برای شناسایی در فرودگاه ها

 

روز سفر برای این که محفظه حیوان خانگی شما قابل شناسایی باشد و برای این که هنگام دریافت آن در مقصد به مشکل بر نخورید، موارد زیر را اجرا کنید؛

  • نام و آدرس خودتان را روی محفظه بنویسید
  • برای حمل و نقل راحت محفظه، دسته ای محکم و راحت برای آن درست کنید.
  • در محفظه، ظرف آب و غذا (البته بدون محتویات) قرار دهید. قرار گیری ظرف ها جوری انجام دهید تا مامورین مربوطه در صورت نیاز بتوانند از آن ها برای تطمیع حیوان خانگی شما استفاده کنند.
  • هیچ گاه در یک محفظه دو حیوان خانگی به عنوان مثال سگ و گربه را با هم قرار ندهید.
  • پارچه ای را هم برای نظافت در محفظه قرار دهید.
  • قلاده و یا گردنبند مخصوص حیوان خانگی خود را در بسته ای پلاستیکی قرار دهید و آن را در محفظه جا بدهید.
  • نام حیوان خانگی تان را روی برچسب بنویسید و آن را روی محفظه بچسبانید.
  • عکس واضح از صورت حیوان خانگی تان بیاندازید و روی محفظه بچسبانید.
  • محفظه را از هر گونه اسباب بازی خالی کنید.

علاوه بر نام و نام خانوادگی خودتان و نام حیوان خانگی تان، شماره تماس خود را نیز برای شرایط اضطراری روی محفظه بچسبانید. برای این که بتوانید سفری راحت تر و با کیفیت تر با حیوان خانوادگی خود داشته باشید، مامورین هواپیمایی و فرودگاه مقصد را از به همراه داشتن حیوان خانگی آگاه کنید تا خدماتی بهتر بگیرید.

توصیه میشود قبل از به همراه داشتن حیوان خانگیتان در سفر با هواپیما با ایرلاین مورد نظر تماس گرفته و از قوانین حمل حیوانات مربوط به آن ایرلاین باخبر شوید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون من یه داگ دارم و برای استفاده از پرواز تا به حال نمیدونستم میشه همراه با خودم ببرم خیلی عالیه حالا با خیال راحت میرم سفر 🥰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا