فرودگاه

فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان فرودگاهی در کشور ایران است که در بین شهرهای گرگان (مرکز استان گلستان) و آق قلا قرار دارد. این فرودگاه بین‌المللی است و پروازهای حجاج گلستانی نیز از این فرودگاه صورت می‌گیرد. فرودگاه گرگان از نظر تعداد پرواز و جابجایی مسافر در رتبه هجدهم فرودگاه‌های کشور قرار دارد و از فرودگاه‌های بزرگ شمال کشور بشمار می‌رود.

 

شماره فرودگاه گرگان

 

تلفن گویای اطلاعات پرواز فرودگاه  گرگان با شماره 199  از هر نقطه استان گلستان و با شماره 31220199-017 از سایر نقاط کشور در دسترس  می باشد

 

فرودگاه گرگان کجاست؟

 

فرودگاه گرگان در کیلومتر ۷ جاده گرگان به آق قلا قرار گرفته. فاصله گرگان تا آق قلا که بیشتر به پیست اسب‌دوانی‌اش معروف است، به ۲۲ کیلومتر می‌رسد و با تاکسی می‌توان خود را به آن رساند.

این فرودگاه از جمله قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است، در سال ۱۳۳۰ شروع به فعالیت کرده اما در ابتدا مسافری از آن جابه‌جا نمی‌شده. در آن سال‌ها، این فرودگاه محلی بود برای نشست و برخاست هواپیماهای سمپاش شرکت هواپیمایی و برای مبادلات پستی هم از آن استفاده می‌شد و تا سال ۱۳۷۴ که بودجه‌ای برای ساختش در نظر گرفته شد این روند ادامه داشت.

اگر از سال بهره‌برداری فرودگاه خواسته باشید باید بگوییم در سال ۱۳۷۹ بالاخره فرودگاه گرگان برای جابه‌جایی مسافر و بار شروع به فعالیت کرد.

در آن زمان تنها دو پرواز در هفته از گرگان به تهران انجام می‌شد تا اینکه در سال ۱۳۸۹ تعداد پروازها بیشتر شد

امکانات فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان به دلیل اینکه به پروازهای حجاج اختصاص دارد و یک فرودگاه بین المللی می باشد امکانات رفاهی زیادی مثل بانک ملی، رستوران، غذا خوری، اتاق مادر و کودک، اینترنت پر سرعت، خدمات ویژه معلولین و دستگاه های خود پرداز را دارا می باشد. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر 13 کیلومتر می باشد. این فرودگاه فعلاً در دست ساخت‌ و ساز‌ می باشد و با توجه به اهمیت آن خدمات های رفاهی دیگری هم برای ترمینال های فرودگاه در نظر خواهند گرفت.

 

برنامه پروازهای گرگان

مسیر جمعه شنبه یکشنبه دوشنبه سه‌شنبه چهارشنبه پنجشنبه
بلیط پرواز تهران گرگان
5,040,000 ریال
4,725,000 ریال
4,866,500 ریال
4,866,500 ریال
4,699,900 ریال
4,725,000 ریال
4,458,000 ریال
بلیط پرواز مشهد گرگان
5,340,000 ریال
5,340,000 ریال
بلیط پرواز زاهدان گرگان
7,352,000 ریال
8,072,590 ریال
8,261,740 ریال
بلیط پرواز کيش گرگان
11,228,970 ریال
11,228,970 ریال

 

تاریخچه

 

فرودگاه گرگان یکی از فرودگاه‌هایی است که قدمت آن به ۵۰ سال قبل بر می‌گردد. این فرودگاه ابتدا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و دو باند خاکی چمنی به شکل متقاطع و به طول ۱۰۰۰ متر احداث شد. فرودگاه به عنوان یک پایگاه جهت هواپیماهای سمپاش شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وابسته به وزارت کشاورزی و همچنین در مقطعی توسط وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت به منظور مبادلات پستی مورد استفاده قرار داشت و تا سال ۱۳۷۴ فاقد هرگونه تجهیزات فرودگاهی و ناوبری بوده است.

 

مشخصات فرودگاه

 

  • نوع فرودگاه: همگانی (عمومی)
  • کد یاتا: GBT
  • کد ایکائو: OING
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۲ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۹۹ کیلومتر معادل ۵۲ دقیقه پروازی

 

موقعیت جغرافیایی و شماره تماس

 

  • نشانی: گرگان، کیلومتر هفت جاده آق قلا
  • شماره‌های تماس دفتر مدیر کل: ۳۱۲۲۸۰۰۰ و ۳۲۲۴۴۵۰۵ (۰۱۷)
  • شماره دورنگار: ۳۲۲۴۴۵۰۶
  • شماره‌های اطلاعات پرواز: ۰۷۱-۳۱۲۲۰۱۹۹ و ۱۹۹ (داخل استان)
  • تلفن‌خانه: ۱-۳۱۲۲۰۰۰۰
  • وب‌سایت:
  • gorgan.airport.ir

 

فرودگاه زنجان

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا