فرودگاه

فرودگاه الماس سرخس

فرودگاه الماس سرخس

 

متاسفانه از فرودگاه الماس سرخس اطلاعاتی ندارم و در زیر خبر های منتشر شده از این فرودگاه ثبت شده است .

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ،۲۲ بهمن امسال را آغاز بهره برداری از فرودگاه بین المللی الماس سرخس اعلام کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایلنا از سرخس، احمد صادقی گلمکانی با اشاره به آماده شدن بخش های خدمات زمینی فرودگاه الماس سرخس گفت:با پیگیری های منطقه ویژه، نماینده حوزه انتخابیه و استاندار خراسان رضوی، با شرکت ایران ایر توافقاتی در خصوص خدمات دهی به مسافران از این فرودگاه فراهم شده و اولین پرواز مسافری از ۲۲ بهمن در مسیر تهران-مشهد-سرخس و برعکس به طوری که در هفته دوپرواز انجام گیرد آغاز می شود.

صادقی گلمکانی راه اندازی فرودگاه الماس سرخس را قطعه دیگری از پازل آزاد شدن منطقه ویژه دانست و افزود: با توجه به طولانی شدن ساخت محور ترانزیتی مشهد سرخس که یکی از عوامل عدم توسعه شهرستان و بخصوص حضور سرمایه گذاران است، شروع بکار فرودگاه الماس سرخس و راه اندازی پروازها برگ دیگری در شکوفا شدن منطقه رقم می خورد.

احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این بازدید بیان کرد: یکی از امکانات زیربنایی و حیاتی در این منطقه، فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس است که با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این فرودگاه با برخورداری از امکانات مدرن راهبردی و فرودگاهی در رده EU سازمان هواپیمایی جهانی ایکائو بوده و توان نشست و برخاست انواع هواپیماهای کوچک و پهن پیکر را دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم، این فرودگاه می‌تواند به عنوان مرکزی بین‌المللی در راستای ارسال محموله‌های دیاکو عمل کند و برای این منظور به زودی تفاهمات لازم با طرف‌های داخلی و خارجی منعقد خواهد شد.

صادقی گلمکانی، اعزام تیم‌های عملیات برای به روز کردن امکانات فرودگاه در تمامی زمینه‌ها را از جمله دستاوردهای این بازدید دانست.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از فعال شدن فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس خبر داد.

 

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، محمدباقر قاسم‌زاده در دیدار با فرماندار سرخس با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس به‌زودی فعال می‌شود، اظهار کرد: سرخس شهر غنی از داشته‌هاست و انشاالله این فرودگاه به‌زودی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سرخس محل اتصال شرق به غرب است و زیرساخت‌های موجود در سرخس آماده فعال شدن مجدد این فرودگاه است.

 

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: با وجود اداره کل گمرک، راه آهن، پالایشگاه گاز، منطقه ویژه و سد دوستی ترانزیت کالا از طریق این فرودگاه برای شرق کشور ضروری است.حسین سنجرانی، فرماندار سرخس نیز در ادامه این شهرستان را غنی برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در سرخس این فرودگاه باید فعالیت خود را از نو آغاز کند.

وی افزود: برای فعال کردن این فرودگاه از تمام ظرفیت‌ها و دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا