فرودگاه

فرودگاه آیت الله آیت اللهی لارستان

اگر به استان فارس سفر کرده باشید، حتما نام شهر لار نیز به گوشتان خورده است. شهر لار مرکز شهرستان لارستان و در فاصله ۳۳۰ کیلومتری شیراز همیشه زیبای ایران است. در شهر لارستان یک فرودگاه بین المللی به نام فرودگاه لارستان وجود دارد که البته با نام فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان نیز شناخته می شود. در ادامه با معرفی کامل فرودگاه لارستان با ما همراه باشید.

 

تلفن تماس فرودگاه لارستان

 

تلفن 071-52268600-2
اطلاعات پرواز 199
071-52268603-05

 

تاریخچه احداث فرودگاه لارستان

همانطور که در ابتدای این نوشتار اشاره شد، فرودگاه لارستان پس از زلزله این منطقه و در سال ۱۳۳۹ احداث شد. به جرات می توان گفت این فرودگاه با کمترین امکانات و تجهیزات پروازی فعالیت خود را آغاز کرد و شرکت هواپیمایی کیش ایر، اولین شرکت هواپیمایی بود که خدمت رسانی به مسافران و مردم زلزله زده در این منطقه را آغاز کرد.

 

اطلاعات فرودگاه لارستان

 

از جمله مهمترین اطلاعات در مورد فرودگاه لارستان که به صورت خلاصه میتوانم در اختیار شما بگذاریم، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام کامل فرودگاه آیت‌ الله آیت‌ اللهی لارستان: Larestan International Airport
  • کد ایکائو: OISL
  • کد یاتا: LRR
  • ارتفاع از سطح دریا: ۸۰۰ متر
  • نوع فرودگاه: عمومی

طبق آمار رسمی شرکت فرودگاه های ایران فرودگاه لارستان در سال 2017 اگرچه از نظر تعداد پرواز داخلی 37امین فرودگاه پرتردد ایران بوده است اما از نظر تعداد پرواز خارجی 6امین فرودگاه شلوغ ایران بعد از فرودگاه امام خمینی ، فرودگاه مشهد ، فرودگاه اصفهان ، فرودگاه شیراز و فرودگاه تبریز است. در حال حاضر پرواز تهران به لارستان و برعکس هفته ای سه روز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و پروازهای خارجی به مقاصد دوبی و شارجه و دوحه نیز توسط ایرلاین های کیش ایر ، فلای دوبی و ایرعربیا انجام می شود.

فرودگاه لارستان

در سال 1372 فرودگاه لار به عنوان مرز هوايي شناخته شده است و از تير ماه سال 1385 با توجه به آمار بسيار بالاي پروازهاي خارجي و جا به جايي بار و مسافر و همچنين نصب تمام دستگاه‌ها و سيستم‌هاي ناوبري روز دنيا در آن بنا به مصوبه هيئت مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور از اداره كل فرودگاه‌های استان فارس منفك و به عنوان يك فرودگاه مستقل در تمام زمينه‌هاي مالی، عملياتی، فرودگاهی و به طور مستقيم زير نظر شركت فرودگاه‌های كشور اداره مي شود.

از لحاظ آمار پروازهاي خارجی و همچنين جا به جايی مسافر و بار با در نظر گرفتن جمعيت اين شهرستان بعد از فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) به عنوان دومين فرودگاه مطرح است و بدون در نظر گرفتن جمعيت در مقام هشتم كشور بين 54 فرودگاه قرار دارد و اين فرودگاه از 13 فرودگاه مراكز استان‌ها بالاتر قرار دارد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا