اخبار داغ

جذابیت دهکده کارتونی ایران برای خارجی‌ها

🔺️جذابیت دهکده کارتونی ایران برای خارجی‌ها

🔹️200 خانه گنبدی شکل در قلب خلیج فارس در جزیره هرمز چشم نواز شده است.

🔹️17 سوئیت از شبی 20 دلار پذیرای 85 توریست است که در کنار آن انواع رستوران، کافی شاپ، فروشگاه، گالری هنری و نمازخانه تعبیه شده است./توئیت پرس

 

خانه گنبدی شکل در هرمز

 

با اقامتگاه ماجرا آشنا شوید

 

اقامتگاه ماجرا در جزیره زیبای هرمز واقع شده است و به جذابیت این جزیره مرموز افزوده است. این اقامتگاه با معماری عجیب و طراحی خاص خود و با الهام از رنگ‌های خاک هرمز ساخته شده است. اقامتگاه ماجرا یکی از برنامه‌های پروژه «حضور در هرمز» بوده است. این اقامتگاه در حاشیه ساحل بنا شده است و در سال ۲۰۲۰ به دلیل سبک‌وسیاق منحصربه‌فرد در معماری، موفق به دریافت جایزه بین‌المللی مسابقه تیدا (TIDA) متعلق به کشور تایوان شد.

 

 

خانه‌ها در اقامتگاه ماجرا برخلاف برج‌های عظیم هتل‌های چند ستاره، ارتفاع کمی دارند و بلندای این کلبه‌های رنگی با طراحی نامنظم زیبایی با یکدیگر متفاوت است. طراحی کلبه‌های این مجموعه به گونه‎‌ای است که خودش را با طبیعت یکی کرده و به زیبایی‌های آن تعرض نکرده است. طراحی این مجموعه با وجود ایجاد احساس امنیت در انسان، حس برتری سازه از طبیعت را منتشر نمی‌کند و در عین سادگی با اصولی مهندسی بنا شده است. از مزیت‌های این اقامتگاه، موقعیت مکانی آن در حاشیه ساحل و همسایگی آن با دریا است. آرامش حضور در ساحل خلیج فارس و اقامت در رنگی‌ترین کلبه‌های جزیره، یک شانس بزرگ است که در سفرتان به هرمز می‌توانید آن را تجربه کنید. فراموش نکنید که این اقامتگاه شگفت‌انگیز قرار است در اسفند سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را شروع کند تا پذیرای مسافران جزیره هرمز باشد.

 

 

تعداد بی نهایت ذرات رنگارنگ ، اعم از خاک ، شن ، سنگ ریزه و سنگ ، روی هم انباشته شده و توپوگرافی رنگین کمان جزیره هرمز را تشکیل می دهند. در این پروژه فرشی با گره های دانه ای با الهام از ذرات سازنده اکوتون جزیره بافته شده است. کیسه های ماسه ای که ذرات فضایی (گنبدهای معروف) را ایجاد می کنند ، با شن های لایروبی اسکله هرمز پر می شوند ، گویی که زمین متورم شده و فضایی برای اسکان ایجاد می کند.

 

مّا حالا اگر بخواهیم مزیّت‌های این پروژه را جمع‌بندی کنیم، باید بگوییم:

  1. ساخت ارزان که از نظر اقتصادی به سود کارفرماست؛
  2. اختصاص سهم بیشتر بودجه به نیروی کار محلی در برابر مصالح گران‌قیمت که به سود مردم محلّی است؛
  3. سناریو و سازمان فضایی تاب‌آور در برابر آینده برای تأمین نیازهای پیشبینی نشده که به سود کارفرما و جزیره است؛
  4. استفاده از مصالح ایرانی و در دسترس که ضمن کاهش هزینه‌های حمل، مولد است و نفع ملی را به همراه دارد؛
  5. ایجاد زمینه ورود گردشگر طبقه متوسط به جای گردشگران غیر عرفی که در جامعه میزبان هزینه نمی‌کنند و الگوی اجتماعی غیرمتعارفی برای مردم هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا