فرودگاه

فرودگاه سردار جنگل رشت

فرودگاه رشت (یاتا: RAS، ایکائو: OIGG) در بلوار ولیعصر کلانشهر رشت واقع شده‌است. تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۱۷ خورشیدی بازمی‌گردد. این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است.

در فرودگاه سردار جنگل رشت زیرساخت و ظرفیت برای ۱۰۰ پرواز در روز در مسیرهای داخلی و خارجی وجود دارد.

 

آمار پروازی

 

درصد رشد نشست و برخاست هواپیما در ۱۰ سال گذشته باوجود افزایش مسافر همواره از میانگین کشوری پایین‌تر بوده‌است. افزایش تقاضا و کاهش پروازها سبب افزایش قیمت غیرقانونی بلیط در برخی مسیرهای فرودگاه رشت شده‌است . رتبه فرودگاه رشت در پروازهای بین اللملی سال ۲۰۱۵ از میان ۲۹ فرودگاه ایران ۲۰ام است. عدم وجود پروازهای برنامه‌ای بین اللملی شرکت‌های خارجی و داخلی از نقاط ضعف و مورد انتقاد این فرودگاه است.فرودگاه رشت از نظر تعداد پرواز در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۵ با ۳۲ درصد رشد نسبت به سال در رتبه ۱۴ام فرودگاه‌های ایران و رتبه اول فرودگاه‌های شمال ایران است. رشت تنها کلانشهری است که فرودگاهش پرواز خارجی برنامه‌ای ندارد.

 

شماره فرودگاه رشت

 

 

شماره تلفن اطلاعات پرواز 199

 

در حال حاضر فرودگاه رشت پرواز خارجی ای نداشته و در مسیرهای داخلی هم فقط به 9 مسیر پروازهای هفتگی از فرودگاه رشت انجام می شود. همچنین شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ایرتور، آسمان و کاسپین، ایرلاین های فعال در فرودگاه سردارجنگل رشت هستند. در هفت ماهه اول سال 1398 فرودگاه رشت با پذیرش و اعزام 2908 پرواز 15امین فرودگاه پرتردد کشور از نظر تعداد پروازها و با 286 هزار مسافر در جایگاه 17ام فرودگاه کشور از نظر تعداد مسافر قرار دارد. تعداد پروازها و مسافران فرودگاه رشت در 7ماهه اول سال 98 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به ترتیب 12 و 4 درصد کاهش داشته است.

 

اطلاعات فرودگاه بین المللی رشت

 

نام فرودگاه بین المللی رشت: Rasht Airport

کد یاتا: RAS

کد ایکائو: OIGG

ارتفاع از سطح دریا: ۴۰ متر

ترمینال ها: ۳ ترمینال مجزا

شماره ی تلفن اطلاعات پروازها: ۱۹۹

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی رشت: rasht.airport.ir

 

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی رشت

 

برای دسترسی به فرودگاه رشت می توان از سمت فومن، تهران و لاهیجان حرکت کرد. در بیرون از محوطه ی فرودگاه، علاوه بر تاکسی هایی که به صورت گذری و خصوصی کار می کنند، تاکسی وی های فرودگاه نیز موجودند که به راحتی شما را به مقصد مورد نظرتان می رسانند. اگر مقصد شما شهرهای اطراف و یا استان های همجوار است، می توانید علاوه بر استفاده از تاکسی ها که البته کرایه ای به نسبت بالاتر دریافت می کنند از  اتوبوس های پایانه ی مسافر بری رشت برای حمل ونقل آسان استفاده کنند.

شماره ‌ها و آدرس فرودگاه

 

مرکز تلفن  : ۳-۳۳۷۲۷۰۰۱  (۰۱۳)

اطلاعات پرواز : ۱۹۹

آدرس: رشت – فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

آمار جابجایی مسافر

 

متاسفانه فرودگاه بین المللی رشت پرواز برنامه ای خارجی ندارد. رچند که افزایش تقاضا و کاهش پروازها سبب افزایش قیمت غیرقانونی بلیط در برخی مسیرهای فرودگاه رشت شده است اما در کل درصد رشد نشت و برخاست هواپیما در ۱۰ سال گذشته باوجود افزایش مسافر همواره از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

هتل های نزدیک به فرودگاه بین المللی رشت

هتل آپارتمان صبوری رشت، هتل شبستان رشت، هتل پامچال رشت، هتل پردیس رشت، هتل کادوس رشت و هتل پوریا رشت

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا