سفر

سفر به مونترال

 سفر به مونترال

 

مونترال شهری در استان کبک است که در جنوب شرقی کانادا واقع شده و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان بعد از پاریس در جهان محسوب می‌شود.مونترال شهر کانادایی فرانسویی مظهر غذاها و رویدادهای فرهنگی در استان کبک است. در هر فصلی کارهای شگفت انگیزی برای انجام در مونترال وجود دارد. سفر به مونترال بزرگترین شهر استان کبک و دومین شهر بزرگ کل کانادا تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید. در ادامه این مقاله به معرفی ۱۰ مورد از زیباترین مناطق گردشگری و توریستی مونترال می‌پردازیم.

خرید بلیط هواپیمای مونترال

 

 

 

برای خرید بلیط هواپیمای مونترال کانادا میتوانید در وبسایت باباگردش از تصویر بالا کمک بگیرید

 

 

 

آب و هوای شهر مونترال

 

شهر مونترال در کشور کانادا دارای آب و هوای قاره ای و مرطوب است. به طور کلی می توان گفت تابستان های این شهر گرم و مرطوب بوده و زمستان های سرد و برفی دارا هست. بهترین زمان برای سفر به این شهر در فصل های بهار و پاییز است زیرا شرایط آب و هوایی خوب و ملایمی در این شهر حکم فرماست.

 

هزینه ی حمل و نقل در مونترال

هزینه بلیط تک سفره ۳.۵ دلار کانادا

هزینه بلیط ماهانه  ۸۳ دلار کانادا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۳٫۵ پوند و به ازای هر یک کیلومتر ۱.۷۰ دلار کانادا به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۷ دلار کانادا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱.۲۵ دلار کانادا

 

بایدها و نبایدها در سفر به شهر مونترال

 

  • در میادین و مراکز شلوغ حواستان به کیف و وسایل ارزشمندتان باشد.
  • به این دلیل که سفارت کانادا در ایران بسته شده، جهت اخذ ویزای این کشور می توانید از طریق نمایندگان قانونی یا شخصا به سفارت کانادا در کشورهای همسایه از جمله سفارت کانادا واقع در آنکارا، پایتخت ترکیه، مراجعه و مراحل قانونی دریافت ویزا را طی کنند. البته برای این که کارتان سریع و هزینه کم تری را بپردازید می توانید با ثبت نام و دریافت آنلاین ویزا کم هزینه‌ترین و نیز سریع‌ترین راه ممکن را انتخاب کنید.
  • از ماه مه تا اکتبر، تالار شهر تور رایگان ۴۵ دقیقه‌ای به همراه راهنما را در اختیار گردشگران می‌گذارد.
  •  از تورهای پیاده‌روی شهر قدیم مونترآل استفاده نمایید.
  • با پرداخت ۷۰ دلار از تورهای نیم‌ روزه‌ ی دوچرخه‌سواری استفاده کنید.
  • در مونترآل می‌توانید همچنین از تورهای قایق‌سواری متعدد که هر کدام ۴۵ دقیقه برگزار می استفاده کنید.

جاذبه های گردشگری مونترال

 

پارک المپیک مونترال

پارک المپیک مونترال که برای بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ ساخته شده‌ است، اکنون چندین جاذبه گردشگری را در خود جای داده است که منطقه موزه Montreal’s Space for Life را تشکیل می‌دهند.

سیاره ریو تینتو آلکان، استادیوم ۵۶۰۰۰ نفری المپیک، بیودوم، یک باغ وحش سرپوشیده با حدود ۴۵۰۰ حیوان و همچنین باغ‌های گیاه شناسی و اینسکتاریوم در پارک Maisonneuve جز زیباترین جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به مونترال نباید از دست بدهید.

کلیسای نوتردام مونترال

کلیسای نوتردام مونترال قدیمی‌ترین کلیسای کاتولیک شهر و محل برگزاری جشن سلین دیون قهرمان کبک است.

کلیسای سبک Gothic Revival یکی از مجلل‌ترین کلیساهای جامع کانادا است که دارای شیشه‌های ویترای، کنده کاری‌های پیچیده از چوب، نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و یک ارگ ۷۰۰۰ لوله‌ای است که همه در زیر سقف آبی پر از ستاره‌های طلا برای جلب توجه تلاش می‌کنند.

فلات مونت رویال

هنرمند و آرام، معروف به فلات، روح مونترال را شاید بیش از هر محله دیگری تسخیر می‌کند. پله‌های آهنی مارپیچ در خیابان‌های پر از درخت منازل مسکونی مربوط به دوران ویکتوریا را خزنده می‌کنند، در حالی که نقاشی‌های دیواری باشکوه خیابان به خیابان‌های تجاری رنگ می‌بخشد. رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و بوتیک‌ها به‌وفور یافت می‌شوند.

شهر زیرزمینی مونترال

شهر زیرزمینی مونترال  یک مجموعه داخلی بزرگ است که در قسمت بزرگی از مرکز شهر مونترال گسترش یافته است.

تونل‌های زیرزمینی مونترال مراکز خرید، هتل‌ها، سینماها، تئاترها، دفاتر، موزه‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو را به هم متصل و در زمستان‌های بی‌رحمانه این شهر به‌عنوان یک پناهگاه گرم عمل می‌کنند.

مونترال قدیمی

مونترال قدیمی با میادین زیبا، معماری بزرگ دنیای قدیم و خیابان‌های سنگ‌فرش بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. چه در بندر قدیمی و چه در خیابان اصلی، خیابان Rue Saint-Paul، قدم بزنید، احساس راحتی در حمل و نقل به گذشته را تجربه کنید.

در واقع، برخی از بقایای معماری در این شهر مربوط به فرانسه جدید است. این مکان تاریخی به‌عنوان بهترین شهر قدیمی در آمریکای شمالی شناخته می‌شود.

بنابراین، گرفتن بلیط هواپیما مثل بلیط لحظه آخری باباگردش برای سفر به مونترال و بازدید از بهترین شهر تاریخی کانادایی فرانسویی آمریکای شمالی می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌ها باشد.

سالن سخنرانی سنت جوزف مونت رویال

 

سالن سخنرانی سنت جوزف مونت رویال واقع در محله Westmount در مونترال، بزرگترین کلیسای کانادا و یک سایت تاریخی ملی ثبت شده است.

کلیسای کاتولیک رومی که از سال ۱۹۰۴ به‌عنوان یک کلیسای کوچک آغاز شد، دارای یک کلیسای رمزآلود، یک موزه، باغ‌های زیبا، یک کاریلون ۵۶ زنگ و یکی از بزرگترین گنبدهای کلیسایی در جهان است.

 

تورهای گردشگری مونت رویال مونترال Mount Royal

 

کوه رویال (مونت رویال)، کوهی  ۲۳۳ متری  در میان شهر مونترال، بسیار مورد توجه مردم محلی و بازدیدکنندگان قرار دارد، به‌طوری که فروشندگان مونترال در دامنه‌های این منطقه زیبا به‌وفور یافت می‌شوند، گویی این منطقه حیاط خانه خودشان است .

دوچرخه سواران، دوندگان، آفتاب گیرها، پیک نیک‌ها و کالسکه‌ها در تابستان در این منطقه به چشم می‌خورند، در حالی که در زمستان کفش‌های برف، اسلحه شکاری، اسکیت بازهای یخی و سرگرمی‌های زمستانی غالب هستند.

این مجموعه توسط Frederick Law Olmsted ، یکی از طراحان پارک مرکزی شهر نیویورک، طراحی شده است.

پارک Royal Mount  با مساحت ۱۹۰ هکتار شامل مسیرهای جنگلی، بناهای ساخته شده توسط بشر و علفزارهای علفی است که برای پیک نیک و داشتن یک روز به‌یادماندنی یک منطقه زیبا و فوق‌العاده بشمار می‌رود.

اطلاعات کلی شهر مونترال در کانادا

زبان رسمی: فرانسوی

واحد پول: دلار کانادا

نوع برق شهری در کانادا: ۱۲۰ ولت و ۶۰ هرتز

کد کشور: +۱

شماره‌های اضطراری:

آمبولانس، پلیس و آتش نشانی : ۹۱۱ یا ۰۶۶

اختلاف ساعت با تهران: ۷ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین المللی پیر الیوت ترودیو

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا