فرودگاه

فرودگاه سیرجان

فرودگاه سیرجان فرودگاهی در کشور ایران با کد یاتا SYJ و ایکائو OIKY است که در شهر سیرجان واقع استان کرمان قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۲۸ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و ۳۲٬۵۱۲ نفر مسافر و ۲۱۲٬۳۱۸ کیلوگرم بار از طریق آن جابجا شدند

 

تلفن تماس فرودگاه سیرجان

 

  • تلفن فرودگاه سیرجان  :  (000) 199

مدیر فرودگاه: محمد موسی ئی پور

تلفن مستقیم مدیر: 4235485

تلفنخانه: 4235488 تا 9

اطلاعات پرواز: 4235485 تا 9

. متاسفانه در حال حاضر تنها مسیر فعال پروازی به سیرجان پرواز تهران سیرجان و بالعکس است. و پرواز برنامه ریزی شده ی دیگری در این فرودگاه انجام نمی شود.

 

مشخصات تکمیلی فرودگاه سیرجان

 

  • فاصله هوايي تا تهران: 810 کيلومتر معادل 503 مايل
  • فاصله فرودگاه تا مرکز شهر: در حدود 18 کيلومتر
  • ارتفاع از سطح دريا: 1538 متر
  • نوع فرودگاه: عمومي
  • کد ياتا: SYJ
  • تلفن فرودگاه سیرجان  :  (000) 199
  • وب سایت  فرودگاه سیرجان  : sirjan.airport.ir

 

شمال سیر جان به شهرستان های کرمان و رفسنجان و جنوب به بافت و حاجی آباد و از مشرق به شهرستان های بم و کرمان و از مغرب به نیز فارس محدود است. سیرجان قطبی صنعتی دارد به همین دلیل، از فرودگاه برخوردار بوده و پروازهای منظم هفتگی بین این فرودگاه و فرودگاه مهرآباد تهران برقرار است.

معرفی فرودگاه سیرجان به همراه امکانات

فرودگاه سیرجان یکی از فرودگاه های مجهز کشور محسوب می شود و در کنار گذر شرقی سیرجان واقع شده است. این فرودگاه دارای  باند آسفالتی به طول 3700 متر و عرض 60 متر می باشد. همچنین اپرون فرودگاه 43300 متر مربع مساحت دارد که موجب شده این فرودگاه جایگاه ویژه در آن منطقه داشته باشد. در طی سال های گذشته میزان پروازهای رفت و برگشت به فرودگاه سیرجان بسیار زیاد بود به طوری در سال 2017 توسط این فرودگاه  684 پرواز صورت گرفت.

از مقاصد پروازی فرودگاه سیرجان می توان به  شهرهای تهران، مشهد، کیش اشاره نمود. هم اکنون در روزهای مختلف هفته 18 پرواز متوالی توسط فرودگاه سیرجان انجام می شود و فقط در روزهای پنجشنبه این فرودگاه غیر فعال است. ایرلاین های متعددی با فرودگاه سیرجان همکاری دارند که از جمله آن ها می توان به ایران ایر، کیش ایر، ماهان، قشم ایر، آسمان و … اشاره نمود. فرودگاه سیر جان دارای امکانات رفاهی گوناگونی مانند سالن انتظار، غرفه های تجاری، رستوران و کافی شاپ، پارکینگ، دستگاه خود پرداز، دفتر فروش بلیط است و مسافران می توانند به منظور تهیه بلیط هواپیما سیرجان به این دفتر که مربوط به هواپیمایی ماهان است مراجعه نمایند.

خرید بلیط هواپیما یکی از اقدامات مهمی است که پیش از هر سفر هوایی باید به موقع صورت گیرد. امروزه با روی کار آمدن وب سایت های ارائه بلیط می توان به جای مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی به صورت آنلاین برای خرید بلیط اقدام نمود. وب سایت های متعددی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند اما باید به وب سایتی مراجعه نمود که دارای نماد اعتماد باشد، از جمله معتبر ترین وب سایت های فروش بلیط می توان به بابا گردش اشاره کرد که سابقه درخشانی دارد.

آدرس فرودگاه سیرجان

فرودگاه سیرجان در بخش شرقی شهرستان سیرجان واقع شده است و برای دسترسی به این فرودگاه می توان از تاکسی هایی که در این منطقه فعالیت دارند استفاده نمود.

فرودگاه سیرجان

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی سیرجان

سیرجان – تهران
شرکت هواپیمایی ایام هفته شماره پرواز ساعت حرکت ساعت ورود هواپیما مدت پرواز
ماهان شنبه‌ W51062 ۵:۴۵ ۷:۲۵ ‌BAE ۱:۴۰
ماهان یکشنبه‌ W51062 ۶:۰۰ ۷:۴۰ BAE ۱:۴۰
ماهان دوشنبه‌ W51062 ۶:۰۰ ۷:۴۰ BAE ۱:۴۰
ماهان سه‌شنبه‌ W51062 ۶:۰۰ ۷:۴۰ BAE ۱:۴۰
ماهان سه‌شنبه‌ W51072 ۲۰:۰۰ ۲۱:۴۰ BAE ۱:۴۰
ماهان چهارشنبه W51072 ۲۰:۰۰ ۲۱:۴۰ BAE ۱:۴۰
ماهان پنج‌شنبه W51072 ۱۹:۴۰ ۲۱:۲۰ BAE ۱:۴۰
زاگرس شنبه‌ ۴۰۳۶ ۹:۱۰ ۱۰:۴۰ MD ۱:۳۰
زاگرس چهارشنبه ۴۰۳۶ ۱۴:۴۵ ۱۶:۲۰ MD ۱:۳۵

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا