بلیط هواپیما

بلیط هواپیما بلیط

بلیط هواپیما بلیط

مزایای خرید بلیط هواپیما از بابا گردش

 

شما با خرید بلیط هواپیما از بابا گردش با سامانه مطمئن و معتبری روبه‌رو هستید که تمام نیازهایتان را پاسخ می‌دهد. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما کافیست مبدا، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کنید. پس از کلیک روی جستجو، لیست قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر شما ظاهر می‌شود. در این لیست، انتخابهای متعددی پیش روی شماست. برای اینکه گزینه‌ ها را برای خرید بلیط هواپیما محدودتر کنید، ابزارهای مختلفی در اختیار شما می‌گذارد.

امکان استرداد بلیط هواپیما

 

یکی دیگر از امکانات استرداد آنلاین بلیط هواپیما (کنسلی بلیط) است. در صورتی که پس از رزرو بلیط هواپیما برنامه سفرتان تغییر کرده، به راحتی می‌توانید طبق قوانین کنسلی پرواز داخلی، بلیط هواپیمای خود را کنسل کنید. پس از استرداد، پول شما در کمترین زمان ممکن به حسابتان برگردانده می‌شود. شما برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از می‌توانید از تلفن همراه، رایانه شخصی یا تبلت استفاده کنید. در همه این ابزارها کاربرپسند است و شما خریدی آسان را تجربه خواهید کرد. همچنین امکان نصب و استفاده از اپلیکیشن برای گوشی های اندروید و آیفون وجود دارد.

رزرو بلیط هواپیما از معتبرترین ایرلاین‌ها

 

شما برای خرید بلیط هواپیما از بین ایرلاینهای مختلف حق انتخاب دارید و می‌توانید از ایرلاینهای ماهان، زاگرس، کیش ایر، قشم ایر، آسمان، کاسپین، تابان، وارش یا معراج، بلیط پرواز داخلی خود را خریداری کنید.

هر یک از این ایرلاین ها ویژگیها و مشخصات خود را دارند. برخی امکانات و خدمات رفاهی بیشتر دارند و برخی دیگر بلیط هواپیما را با قیمت به صرفه تری ارائه می‌دهند. زمانی که در لیست بلیط تمام این ایرلاین ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

 

بلیط هواپیما

 

سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما ، یکی از کامل ترین سامانه های خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار، خرید بلیط اتوبوس و رزرو هتل در کشور است که با تجمیع بلیط های موجود در مسیرهای پرتردد دست شما را در انتخابی ایده آل و مقرون به صرفه باز می‌گذارد. از طریق این سامانه می‌توانید بلیط چارتر یا بلیط سیستمی هواپیما و همچنین بلیط قطار را در زمان و مسیر مورد نظر خود به سادگی در میان انواع پروازها و خطوط ریلی موجود جستجو نموده و آن را با قیمتی ارزان و مناسب تهیه نمایید.

سامانه خرید بلیط هواپیما ، با فروش بلیط هواپیما در پروازهای داخلی نظیر تهران، مشهد، کیش، اهواز، شیراز و… و همچنین پروازهای خارجی نظیر نجف، استانبول، دبی، تفلیس و… و همچنین فروش بلیط قطار و فروش بلیط اتوبوس در انواع مسیرها سعی نموده است تا بسیاری از نیازهای شما به دریافت بلیط در انواع مسیرها را مرتفع نماید. همچنین این سامانه می‌کوشد از طریق ارائه خدمت رزرو هتل و بیمه مسافرتی، هر روز بیشتر در جهت کسب رضایت و رفع نیاز مشتریان خود قدم بردارد.

برای خرید هر نوع بلیط هواپیما، اعم از بلیط سیستمی یا بلیط چارتر در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی، و همچنین بلیط قطار یا بلیط اتوبوس تنها نیازمند به انتخاب مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود در صفحه اصلی سامانه خواهید بود. همچنین از آنجا که پرنمودن فیلد «تعداد مسافران» در صفحه نخست، شما را در سریعتر پیدا کردن پروازهای دارای ظرفیت کمک خواهد نمود؛ می توانید برای سرعت بخشیدن به روند خرید بلیط ارزان هواپیما خود، تعداد مسافران را نیز در صفحه اصلی سامانه درج نمائید. برای اطلاع از نحوه صحیح خرید بلیط هواپیما و تکمیل اطلاعات خود می توانید به بخش «راهنمای خرید» در صفحه نخست مراجعه نمائید.

در سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما ، قابلیت کنسل و استرداد مبلغ به صورت آنی و با کسر جریمه مرتبط با شرکت های هواپیمایی در بلیط های سیستمی و طبق قوانین چارتر کننده در بلیط های چارتری وجود دارد تا کاربران این سیستم قادر به طی تمامی مراحل خرید یا استرداد در یک سامانه باشند. لازم به توضیح است عملیات کنسلی و استرداد مبلغ بلیط هواپیما با توجه به دستورالعمل ها و قوانین مصوب سازمان هواپیمایی کشوری صورت می گیرد و کاربران می توانند برای آگاهی از متن کامل این دستورات به بخش «قوانین و مقررات» در صفحه اصلی سامانه مراجعه نمایند. در این بخش همچنین امکان دستیابی به شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما در دو نوع بلیط سیستمی و بلیط چارتر و همچنین قوانین بلیط قطار برای خریداران گرامی نیز مهیا شده است.

نکته قابل توجه دیگر در سامانه خرید بلیط هواپیما آن است که در این سامانه علاوه بر ارائه بلیط هواپیما در مسیرهای داخل کشور، بلیط هواپیما خارجی نیز به صورت یک طرفه و دو طرفه از طریق ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی داخلی، بلیط قطار، بلیط اتوبوس، رزرو هتل، بیمه و تور مسافرتی نیز فراهم شده است. کاربران سامانه خرید بلیط قطار، خرید بلیط اتوبوس، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ، می توانند بدون نیاز به ثبت نام و عضویت در سایت، بلیط هواپیما ارزان، بلیط قطار، بلیط اتوبوس مورد نظر خود را رزرو و خریداری نمایند، از این رو رزرو و خرید هر نوع بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس از سایت ، بدون پیشنیاز و محدودیت امکان پذیر است. همچنین خریدارانی که اقدام به عضویت در سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما و خرید اینترنتی بلیط قطار و اتوبوس نمایند، از یک پنل اختصاصی و ویژه برخوردار خواهند شد که در آن قادر به مشاهده و پیگیری بلیط های خریداری شده و همچنین شارژ اعتبار پنل کاربری خود برای خریدهای آتی می باشند. برای بهره مندی از امکانات ویژه پنل اختصاصی و تجربه خریدهای سریع و ساده تر، تنها کافیست در سایت ، «ثبت نام» نمائید.

 

شرایط رزرو بلیط هواپیما

 

قبل از خرید بلیط هواپیما، خریدار باید متعهد شود که قوانین را به طور کامل مطالعه نموده و با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین موجود، اقدام به خرید بلیط هواپیما خواهد کرد. اولین موضوعی که موقع خرید بلیط باید به آن توجه کنید سیستمی یا چارتر بودن پرواز است. هنگام خرید بلیط به تاریخ و ساعت پرواز به طور دقیق توجه شود، در صورت اشتباه در زمان، بلیط به هیچ عنوان تعویض نمی شود و مسافر مجبور به کنسل کردن آن می شود. نام، نام خانوادگی و شماره ملی نیز جزو مواردیست که در صورت اشتباه وارد شدن، عواقب آن بر عهده شخص است، همچنین به رده سنی مسافر نیز باید توجه کنید. بلیط هر مسافر باید به نام خود شخص صادر شود و بلیط صادر شده قابل انتقال به شخص دیگر نیست. بلیط کودک و نوزاد باید به همراه بلیط بزرگسال خریداری شود و قیمت آن در بلیط های سیستمی برای هر رده سنی متفاوت است. در زمان مراجعه به فرودگاه برای پروازهای چارتری به همراه داشتن یک نسخه کاغذی از بلیط و مدرک شناسائی معتبر و در پروازهای سیستمی شماره بلیط به همراه مدرک شناسائی معتبر الزامیست. پس از اتمام فرآیند خرید بلیط و تایید آن، خرید یا رزرو قطعی بوده و صفحه‌ دریافت بلیط برای مسافر نمایش داده شده و مسافر می تواند بلیط خود را دریافت نماید. علاوه بر این، اطلاعات بلیط به ایمیل کاربر و شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر، ارسال می‌شود.

مراحل خرید بلیط هواپیما

 

بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما خرید آنلاین ااست. با اپلیکیشن مستربلیط می‌توانید در کمترین زمان و به راحتی هرچه تمام تر نسبت به خرید بلیط هواپیما از مبدا به مقصد دلخواه خود اقدام نمائید و همینطور از آفرها و تخفیف‌های ویژه مستر بلیط استفاده نمائید.

1) اولین مرحله در خرید آنلاین وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر برای خرید است. 2) پس از وارد کردن این اطلاعات، سیستم به صورت خودکار به دنبال کلیه پروازهایی می‌باشد که با مشخصات وارد شده از طرف شما مطابقت داشته باشد. 3) در این مرحله شما به راحتی با فیلتر کردن ویژگی های مورد نظر تان، بهترین قیمت و ساعت پرواز را می‌توانید انتخاب کنید. 4) پس از انتخاب پرواز مورد نظرتان به مرحله وارد کردن اطلاعات مسافر می‌رسید. این مرحله مهمترین مرحله برای خرید بلیط از مستر بلیط می‌باشد. وارد کردن اطلاعات باید با دقت فراوان انجام شود زیرا هرگونه اشتباه در وارد کردن اطلاعات بر عهده خود شخص خریدار خواهد بود. 5) مرحله پنجم قسمت پرداخت می‌باشد. حتما قبل از انجام این قسمت یک بار دیگر اطلاعات شخصی و زمان پرواز را چک کنید. زیرا پس از پرداخت، بلیط برای شما صادر خواهد شد. 6) در این مرحله از طریق سایت به یکی از درگاه‌های پرداخت هدایت خواهید شد و می‌توانید به صورت آنلاین خرید خود را نهائی کنید. 7) اکنون بلیط شما صادر شده است.

به همین راحتی فقط با چند کلیک می توانید خرید بلیط هواپیما را از مستر بلیط انجام دهید. ِمستر بلیط به صورت لحظه‌ای ارزانترین پروازها را جستجو می‌کند و نمایش می‌دهد. همچنین روزانه در چهار نوبت پروازهایی به صورت پیشنهاد ویژه ارائه می‌شود که به مدت محدودی تخفیف بیشتری دارند. مِستر بلیط برای اولین بار کامل‌ترین اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما را ارائه کرد که مسافرین توانستند یکجا تمام بلیط‌های سیستمی و چارتری را جستجو کنند و با ارزانترین قیمت خریداری کنند. شما هم می‌توانید این اپلیکیشن را برای تلفن همراه اندروید یا iOS خودتان دانلود و نصب کنید. برای رزرو آسان و ارزان بلیط هواپیما از قسمت بالای این صفحه استفاده کنید. فرودگاه یا شهر مبدا و مقصد خود را وارد کنید، تاریخ رفت و برگشت خود را انتخاب کرده و در نهایت بعد از انتخاب تعداد نفرات، بر روی دکمه‌ی جست و جو کلیک کنید و رزرو بلیط هواپیمای خود را انجام دهید.

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما همانند هر خرید دیگری نیاز به زمان مناسبی دارد. در صورتی که بخواهید در آخر هفته ها سفر کنید و بلیط هواپیما یتان را در آن زمان خریداری کنید، باید هـزینه ی بیشتری پرداخت کنید. امروزه در دنیا مارکت پلیس هـای زیادی بـه وجود آمده اند که تمامی قیمت های بلیط های هـواپیمایی های مختلف را در یکجا نمایش میدهد و شما میتوانید بـه راحتی، بهترین گزینه و ارزانترین قیمت بلیط هواپیما را جستجو و خریداری کنید. سفرمارکت به عنوان بزرگ ترین مارکت پلیس مـسافـرتی ایران، بـه شما کمک میکند تا ارزانترین و بهترین بلیط هواپیما را خریداری کنید.
در واقع با سفرمارکت این امکان را خواهید داشت که خرید و مقایسه قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی را از بین صد ها سایت داشته باشید و قیمت صدها فروشنده بلیط هواپیما رو برای هرمقصدی که میخواهید با هم مقایسه و در نهایت از بهترین فروشنده بهترن و مناسب ترین خرید را انجام دهید.

مزایای خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما از مزایای زیادی دارد زیرا شما در سفرمارکت بلیط هواپیما را فقط از یک آژانس خریداری نمیکنید بلکه می توانید بلیط هواپیما را بر اساس مبدا و یا مقصد مورد نظر از بین صدها آژانس مسافرتی جستجو و در نهایت ارزانترین بلیط هواپیما را به صورت آنلاین خریداری کنید بنابراین همیشه در سفرمارکت ارزانترین بلیط هواپیما را خرید خواهید کرد.
همچنین در سفرمارکت برای خرید بلیط هواپیما در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد، یعنی به جای جستجو در بین ۱۰ ها سایت مختلف برای خرید بلیط هواپیما ارزان کافی است در جستجو کنید تا ارزانترین بلیط هواپیما را پیدا و خریداری کنید.
در هنگام خرید بلیط هواپیما در سفرمارکت نیاز نیست نگران باشید که آیا سایت و یا آژانس مسافرتی که از آن بلیط هواپیما خریداری میکنید معتبر است و یا خیر، زیرا سفرمارکت فقط ار بین آژانس های معتبر و دارای مجوزهای رسمی به شما بلیط هواپیمای ارازان را نمایش می دهد.
علاوه بر قیمت ارزان بلیط هواپیما موضوع مهم دیگری در هنگام خرید بلیط هواپیما وجود دارد و آن پشتیبانی در صورت تغییر روز و یا کنسل کردن بلیط هواپیما است که در سفرمارکت میتوانید به سادگی آن را با تیم پشتیباتی ما در میان بگذارید.

بلیط هواپیما خارجی

بلیط هواپیما خارجی برای کسانی که قصد سفر به کشورهای دیگر با اهداف گردشگری، درمان و کسب و کار دارند، مساله مهمی است. ولی خرید بلیط هواپیما خارجی خود یک چالش بزرگ است. زیرا هم قیمت بلیط هواپیما خارجی به سبب فاصله بیشتر گرانتر است و هم به سبب تفاوت شرکتهای هواپیمایی ، تنوع و تفاوت قیمت بین انواع بلیط هواپیما خارجی زیادتر است. به همین سبب مسافران پیش از سفر برای پیدا کردن بهتر بلیط هواپیما خارجی با دشواری زیادی رو به رو میشوند. یکی از مهمترین مزایای ابزارهایی مانند سفر مارکت این است که امکان مقایسه و خرید بلیط هواپیما خارجی با بهترین قیمت و امکانات را برای مسافران فراهم میکند.

با باباگردش به جامع‌ ترین سیستم رزرواسیون آنلاین بليط هواپيما داخلى دسترسی خواهید داشت. با امکان جستجوی آنلاین و پرداخت هزینه بلیط هواپیما با استفاده از کارت‌های شتاب، می‌توانید خريد بليط هواپيما داخلى را از طریق سایت بلیط هواپیما  آسان‌تر از همیشه انجام دهید. همچنین برای خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی در سامانه آنلاین فروش بلیط هواپیمابا دسترسی به تمامی پروازهای ایران، انتخاب گسترده‌ای برای خرید پرواز داخلی ارزان خواهید داشت. سامانه فروش آنلاین بلیط داخلی  برای تمامی شهرهای ایران که امکانات فرودگاهی دارند فعال است و بدین ترتیب می‌توانید بلیط داخلی هواپیما را از معتبرترین سایت خرید بلیط هواپیما به آسانی خریداری نمایید.

خرید بلیط هواپیما خارجی

برای خريد بلیط هواپیما خارجی به صورت آنلاین، نیازمند یک سایت فروش بلیط هواپیما خواهید بود که به تمامی نیازهای شما پاسخ دهد. با خرید بلیط خارجی از  از مزایای بسیاری برخوردار خواهید شد. نخستین و مهم‌ترین مزیت رزرو پرواز خارجی در  امکان پرداخت ریالی از طریق کارت‌های شتاب است. برای رزرو بلیط هواپیما خارجی در دیگر نیازی به کردیت کارت نخواهید داشت. از طرف دیگر با استفاده از سیستم آنلاین  به طیف گسترده‌ای از ایرلاین‌های معتبر سراسر جهان دسترسی خواهید داشت، از این رو گزینه بیشتری برای خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی در اختیار شما خواهد بود. در با دسترسی به بیش از 900 ایرلاین در سراسر جهان و فروش بی واسطه بلیط هواپیما، امکان خرید بلیط ارزان خارجی به آسانی مقدور است. برای خرید بلیط پرواز خارجی در سامانه تنها به اندازه یک جستجوی پرواز تا کلیکی ساده برای نهایی کردن خرید فاصله دارید.

خرید بلیط هواپیما سیستمی

 امکان رزرو بليط هواپيما به صورت سیستمی برای تمامی پروازهای داخلی و خارجی در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر برنامه سفر مشخصی دارید بلیط سیستمی هواپیما را می‌توانید هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها قبل از سفر به صورت آنلاین و با بهترین قیمت رزرو نمایید.

خرید بلیط چارتر هواپیما

اگر به دنبال خريد بليط هواپيما ارزان هستید، خرید بلیط چارتر هواپیما گزینه مناسبی است.  بلیط چارتری هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی در کنار بلیط‌های سیستمی فراهم شده است، تا کاربران انتخاب گسترده‌تری برای خرید آنلاین بلیط هواپیما داشته باشند.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

هنگام خرید بلیط هواپیما اگر با تکنیک‌های خرید بلیط هواپیما لحظه آخری آشنایی داشته باشید، می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را به راحتی خریداری نمایید. به همین دلیل است که این بلیط یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بلیط هواپیمای ارزان است. برای خرید بليط پرواز ، کافی است که جستجوی پرواز خود را انجام دهید و پس از مشاهده برچسب لحظه آخری در صفحه نتایج جستجو، از میان پروازهای موجود مناسب‌ترین و ارزانترین پرواز لحظه آخری را انتخاب نمایید.

خرید بلیط ارزان هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما ارزان به باباگردش اعتماد کنید. طی سالیان اخیر، با دسترسی به تمامی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی و همچنین تمامی پروازها اعم از پروازهای خارجی، پروازهای داخلی ایران و پروازهای داخلی سایر کشورها، با ارائه قیمت های رقابتی و بی واسطه به کاربران طی سال‌های فعالیت خود، همواره پیشتاز فروش ارزانترين بليط هواپيما داخلي و خارجي بوده است و توانسته است به ارزانترین سایت خرید بلیط هواپیما در ایران تبدیل شود.

قیمت بلیط هواپیما

قیمت مناسب در رزرو بلیط هواپیما ، یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در  درنظر گرفته شده است. مسافران می توانند علاوه بر کیفیت مناسب، از قیمت بهتر و ارزانتری نیز بهره مند شوند.

رزرو بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

سرعت بالا در رزرو بلیط هواپیما چارتر و سیستمی یکی دیگر از مزایای خرید از سایت بابا گردش است که می توان به آن اشاره کرد. در صورتی که مسافر علاقمند به خرید از ایرلاین های خارجی باشد نیز به راحتی و از طریق کارت های شتاب می تواند از آنها خرید کند. بلافاصله بعد از اتمام فرایند خرید، بلیط در اختیار مسافر قرار میگیرد. استرداد آنلاین بعد از رزرو بلیط هواپیما در صورتی که به هر دلیلی سفرتان لغو شده است نیز از دیگر خدمات این سایت است. در این قسمت کاربر می تواند قبل از کنسلی بلیط هواپیما خود، مبلغی که ایرلاین و یا چارتر کننده به عنوان جریمه درنظر گرفته است را ببینید و سپس در صورت تمایل کنسلی خود را انجام دهد. مبلغ کنسلی بلیط هواپیما بسته به زمانی که مسافر کنسلی خود را اعلام می کند و نوع ایرلاین متفاوت است و به صورت هوشمند توسط سیستم محاسبه می شود.برای هر نوع محصول، فیلترهای متنوعی درنظر گرفته شده است. فیلتر هایی از نوع ایرلاین، ساعت، نوع پرواز، شماره پرواز، شرکت هواپیمایی، نوع کلاس پروازی،قیمت، بلیط هواپیما چارتر و یا سیستمی و … برای مسافران درنظر گرفته شده است. امکان برنامه ریزی سفر با استفاده از تقویم پروازی نیز از مهمترین مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. با استفاده از این تقویم مسافران می توانند برنامه پروازی ایرلاین ها را به همراه قیمت بلیط هواپیما، در روزهای آتی مشاهده کنند.

بلیط هواپیما لحظه آخری

 

باشگاه مشتریان خدمتی متمایز از بابا گردش است که در آن مشتریانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما و یا هر محصول دیگری از بابا گردش کرده اند، علاوه بر آنکه یک درصد از کل خرید خود را در حساب کاربری ذخیره می کنند، می توانند از خدمات سایر شرکای تجاری نیز استفاده کنند. برای استفاده از خدمات باشگاه مشتریان در خرید بلیط هواپیما و سایر خدمات نیاز به ثبت نام اولیه در سایت  می باشد. اما به صورت کلی برای خرید بلیط هواپیما نیازی به ثبت نام نمی باشد و از این نظر ثبت نام در سایت اختیاری است. نظرسنجی از مسافران، برای ارتقا سطح کیفیت ارایه شده از موارد دیگریست که در  به آن توجه می شود. پس از خرید بلیط هواپیما از سایت، و بعد از اتمام فرایند سفر، نظرسنجی نسبت به خدمات ارایه شده برای مسافران ارسال می گردد تا از رضایت آنها اطمینان حاصل شود. رزرو بلیط هواپیما به صورت تلفنی برای آن دسته از مسافرانی که به هر دلیلی امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیما را ندارند، یکی دیگر از خدمات سایت  برای مشتریان می باشد. دلایلی از جمله عدم دسترسی به اینترنت، عدم شناخت لازم از خرید اینترنتی (مختص سالمندان) و یا نداشتن وقت کافی برای رزرو توسط مسافر، باعث شد تا این بخش به  اضافه گردد. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما را دارید بهتر است به حساب کاربری خود وارد شوید. بعد از انتخاب مبدا و مقصد، تاریخ سفر خود را مشخص کنید. لیستی از پروازها در تاریخ انتخابی شما به نمایش درآورده می شود که می توانید بر اساس قیمت، ایرلاین، چارتری و یا سیستمی و ساعت آن ها را فیلتر کنید. درصورتی که قصد بررسی قیمت در روزهای دیگر را دارید نیز می توانید به راحتی از طریق گزینه روز بعد که در بالای صفحه سمت چپ قرار دارد، برای خرید بلیط هواپیما در روزهای دیگر اقدام کنید. بعد از انتخاب ایرلاین مدنظرتان به صفحه درج اطلاعات منتقل می شوید. در صورتی که پیش از این خرید بلیط هواپیما کرده باشید، اطلاعات شما در حافظه سیستم باقی مانده است و نیازی به درج دوباره آن نمی باشد. اگر برای اولین بار اطلاعات خود را وارد می کنید بهتر است قبل از رزرو نهایی اطلاعات خود را بررسی نمایید تا دچار مشکل نشوید. در نهایت به صفحه پرداخت هدایت شده و بلافاصله بعد از پرداخت رزرو بلیط هواپیما شما انجام میگیرد.

شما میتوانید بلیط هواپیما خارجی و داخلی خود را با کارت شتاب خریداری کنید.

شما میتوانید جهت رزرو ارزان ترین بلیط هواپیما این پروسه را طی کنید:

  1. انتخاب مبدا، مقصد، تاریخ رفت (یا رفت و برگشت) + تعداد مسافران
  2. کلیک بر روی گزینه جست و جو
  3. انتخاب از بین گزینه های بلیط هواپیمای موجود
  4. ثبت اطلاعات و پرداخت
  5. بلیط شما رزرو شده و صرفا با داشتن کد ملی یا پاسپورت برای پرواز خارجی میتوانید کارت پرواز بگیرید.

سفر هوایی نوعی سفر با هلیکوپتر، هواپیما یا هر وسایل نقلیه ای است که بتواند مسافتی را در حالت پرواز طی کند. سفر هوایی در دهه های اخیر بسیار افزایش یافت، اما این آمار از سال 1980 تا 2000 به طور ناگهانی در سرتاسر جهان دو برابر شد.

و امروزه راحت ترین و در بعضی موارد تنها راه جابه جایی افراد از مکانی به مکانی دیگر می باشد. اولین قدم برای این سفر خرید بلیط هواپیما می باشد.

بلیط هواپیما چیست؟

بلیط هواپیما یک سند یا مدرکی الکترونیکی است که توسط شرکت هواپیمایی یا آژانس های مسافرتی صادر می شود، که تاًیید می کند که یک نفر با نام مشخص حق دارد در یک پرواز در هواپیما یک صندلی داشته باشد.

این بلیط می تواند به یکی از دو صورت زیر به دست مسافر برسد:

  • بلیطی کاغذی که توسط شرکت یا آژانس مسافرتی تحویل مسافر داده می شود.
  • بلیطی الکترونیکی که مسافر پس از خرید آنلاین بلیط هواپیما خود به صورت ایمیل و یا فایل الکترونیکی بلافاصله پس از خرید دریافت می کند.

    کلاس پروازی اکونومی پریمیوم چیست؟

    احتمالا در مورد بلیط هواپیما اکونومی پریمیوم هم شنیده‌اید!

    برخی ایرلاین‌ها این کلاس را هم دارند.

    برخی از ایرلاین ها که معمولا در مسیر های طولانی فعالیت دارند، یا حتی برای کسب رتبه ای بهتر در بین ایرلاین های دیگر کلاس پروازی دیگری به نام اکنومی پریمیوم را در پروازها خود جای داده اند.

    این کلاس پروازی معمولاً تنها در پرواز های بین المللی و در برخی از پروازهای داخلی وجود دارد.

    این کلاس پروازی خیلی رایج نیست و نمی توان به راحتی در هر پروازی آن را یافت.

    این کلاس پروازی شبیه به اکونومی می‌باشد با این تفاوت که صندلی مسافران جای پای بیشتر، عریض تر، و فاصله بسیار بیشتری از صندلی جلویی دارند و همچنین از امکانات بهتری در غذا و چند موارد دیگر برخوردار می باشد.

    تفاوت قیمت اکونومی و پریمیوم اکونومی!

    این قیمت به طور کلی به ایرلاین و طول مسیر بستگی دارد.

    اما طبق قوانین بیشتر از 30 درصد گران تر از اکونومی می باشد.

    البته در زمان شلوغی پرواز های طولانی که اکثر مسافران به دنبال صندلی راحت تری می باشند، قیمت ها گاهی تا دوبرار نیز می شوند.

  • بلیط هواپیما کیش به تهران علی بابا
  •  

    میزان بار مجاز هر مسافر هواپیما

    حداکثر میزان مجاز بار چمدان هر مسافر توسط انجمن حمل و نقل هر شرکت هواپیمایی به صورت جداگانه تعیین می شود که بسته به این که پرواز شما داخلی یا بین المللی باشد یا نوع کلاس پروازی صندلی شما اکونومی، فرست کلاس و بیزینس باشد، همچنین طول مسیری که سفر می کنید، متفاوت است.

    بنابراین قبل از بستن چمدان و خروج از خانه با شرکت هواپیمایی و به خصوص روی بلیط هواپیمای چاپ شده ییا PDF خود چک کنید تا در فرودگاه مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر نشوید.

    اشیای ممنوعه در هواپیما

    قوانین فرودگاه و شرکت های هواپیمایی زیاد اما بسیار آسان می باشد.

    اگر شما هم می خواهید که در قسمت هواپیما و گشت بدنی و کیف دستی به مشکل برنخورید لازم است بدانید که بردن چه وسایل هایی از نظر امنیت پرواز به داخل هواپیما ممنوع می باشد.

    1. وسایل برنده و تیز
    2. برخی از لوازم ورزشی
    3. سلاح های گرم
    4. ابزارآلات
    5. وسایل آتش زا
    6. محصولات کشاورزی
    7. مایعات بیش از 100 سی سی

    در این تصویر می‌توانید اشیا ممنوع در هواپیما را ببینید:

     

    بهترین شرکت های هواپیمایی جهان در سال 2020

    رنکینگ ایرلاین‌های دنیا توسط سازمان‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی انجام می‌شود که معتبرترین آن‌ها Skytrax است. طبق رنکینگ این موسسه، بهترین ایرلاین‌ها سال ۲۰۲۰ این ۱۰ تا هستند:

    1. هواپیمایی قطر (Qatar Airways)
    2. هواپیمایی سنگاپور (Singapore Airlines)
    3. هواپیمایی ANA ژاپن: (ANA All Nippon Airways)
    4. هواپیمایی کاتای پاسفیک هنگ کنگ (Cathay Pasific)
    5. هواپیمایی امارات (Emirates)
    6. هواپیمایی EVA تایوان (EVA Air)
    7. هواپیمایی هاینان چین (Hainan Airlines)
    8. هواپیمایی کانتاس استرالیا (Qantas)
    9. لوفتهانزای آلمان (Lufthansa)
    10. تای ایرویز تایلند (Thai Airways)

      از  بپرس

      سوالات متداول بلیط هواپیما

      تغییر تاریخ پرواز چطور انجام می‌شود؟

      برای تغییر تاریخ و ساعت بلیط هواپیما داخلی یا حتی خارجی می‌توانید وارد حساب کاربری شوید و با ارسال تیکت از پشتیبانی کمک بگیرید. گاهی اوقات نیازمند استرداد بلیط و ثبت رزرو جدید هستید.

      استرداد بلیط هواپیما

      برای کنسل‌کردن بلیط یک یا چند نفر از مسافران پرواز خارجی یا داخلی باید از طریق حساب کاربری ، روی دکمه‌ی جزئیات بلیط و پرواز کلیک کنید و دکمه‌ی استرداد را بزنید. در برخی موارد استرداد بدون جریمه انجام می‌شود.

      استرداد بلیط هواپیما

      برای کنسل‌کردن بلیط یک یا چند نفر از مسافران پرواز خارجی یا داخلی باید از طریق حساب کاربری ، روی دکمه‌ی جزئیات بلیط و پرواز کلیک کنید و دکمه‌ی استرداد را بزنید. در برخی موارد استرداد بدون جریمه انجام می‌شود.

      مقدار بار مجاز پرواز چقدر است؟

      بار مجاز پیش از رزرو بلیط هواپیما با کلیک روی جزئیات بلیط و سپس «بار مجاز» قابل مشاهده است. بار مجاز داخل کابین معمولاً یک چمدان دستی تا ۵ کیلوگرم است و در برخی ایرلاین‌ها این میزان تا ۷ کیلوگرم افزایش می‌یابد. هنگامی که ایمیل نهایی‌شدن رزرو پرواز را از  دریافت می‌کنید، از قوانین مرتبط مثل بار مجاز پروازتان نیز مطلع می‌شوید.

      انتخاب صندلی پرواز چگونه انجام می‌شود؟

      انتخاب صندلی به‌صورت رایگان در برخی کلاس‌های نرخی پروازهای خارجی وجود دارد. شما می‌توانید با ارسال درخواست پشتیبانی، این امکان را بررسی کنید.

      مهم‌ترین اطلاعات شهر مقصد سفر را از کجا به دست بیاورم؟

       مهم‌ترین اطلاعات مقاصد مهم را در صفحه‌ی اختصاصی این مقاصد به شما ارائه می‌کند. هم‌چنین در مجله‌ سفر  می‌توانید با جست‌وجوی نام شهر مورد نظرتان، از راهنمای سفر بهره‌مند شوید.

      رزرو بلیط هواپیما برای کودکان ارزان‌تر است؟

      قیمت بلیط برای کودکان زیر ۱۲ سال حدود ۵۰ الی ۷۵ درصد، و برای نوزادان زیر ۲ سال، حدود ۱۰ درصد قیمت بزرگسال همان بلیط است. توجه داشته باشید این تفاوت قیمت مختص بلیط سیستمی است و نه بلیط چارتری.

      حیوان خانگی را می‌توان داخل پرواز برد؟

      حمل حیوان خانگی با هواپیما در کشورها و ایرلاین‌های مختلف قوانین متفاوتی دارد؛ برای مثال ورود حیوان خانگی به داخل کابین هواپیماهای ایران ممنوع است و در پروازهای داخلی لازم است حیوان خانگی خود را در پایانه تحویل دهید و در فرودگاه مقصد از سالن دریافت بار تحویل بگیرید. در پروازهای خارجی نیز مقررات متفاوتی وجود دارد که لازم است پیش از خرید با ایرلاین تماس بگیرید. داشتن مدارکی مثل شناسنامه و گواهی بهداشت حیوان خانگی می‌تواند کمک‌تان کند.

      خرید اینترنتی بلیط چه مزیتی دارد؟

      می‌توانید به پروازهای کلیه‌ی ایرلاین‌ها دسترسی داشته باشید. با داشتن کارت بانکی عضو شتاب می‌توانید بدون مراجعه‌ی حضوری به آژانس‌های هواپیمایی، بلیط رزرو کنید و از پشتیبانی آنلاین بهره‌مند شوید. هم‌چنین در صورت نیاز به کنسل‌کردن پرواز، این کار به‌شکل آنلاین و بدون دردسر برای تمامی بلیط ها ممکن است.

      چند روز پیش از شروع سفرمان، بلیط هواپیما بخریم؟

      بلیط سیستمی را می‌توانید از چند هفته تا چند ماه قبل از روز شروع  رزرو کنید. اما بسته به نوع ، می‌توانید در روزهای نزدیک به تاریخ پرواز مورد نظر، با قیمت پایین‌تری تهیه کنید.

      چگونه نام و نام خانوادگی بلیط هواپیمای رزروشده را تغییر دهیم؟

      در پروازهای خارجی امکان اصلاح نام وجود ندارد و طبق مقررات، نیازمند استرداد بلیط است. در پروازهای سیستمی داخلی می‌توان کد ملی را اصلاح کرد اما تغییر نام ممکن نیست. در پروازهای چارتری بسته به مقررات چارترکننده، اصلاح با پرداخت هزینه ممکن است.

      منابع : علی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا