فرودگاه

فرودگاه زنجان

فرودگاه بین المللی زنجان ( یاتا: JWN، ایکائو: OITZ) یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع مرز هواییکه در مرکز استان زنجان، شهر زنجان واقع شده‌است. این فرودگاه از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌است. فعلاً پروازهای فرودگاه زنجان به مقصد مشهد صورت می‌پذیرد.

 

از خردادماه سال ۹۲، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده‌است. با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی در اردیبهشت ۹۱ نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان انجام شد.

تلفن تماس فرودگاه زنجان

 

تلفن تماس فرودگاه : 5-02433360304

اطلاعات پرواز : 199

 

 

امکانات فرودگاه زنجان

فرودگاه زنجان از لحاظ امکانات در سطح بالاتری از فرودگاه های جدید هم رده خود قرار دارد و بسیار مجهز می باشد. باند فرودگاه شرایط لازم برای پذیرش انواع مختلف هواپیما ها مانند هواپیماهای پهن پیکر، هواپیماهای متوسط، هواپیماهای سبک، هواپیماهای بدنه باریک و انواع هلی کوپتررا  دارد و هیچگونه محدودیت پروازی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این فرودگاه زنجان مجهز به پایانه ای برای انجام پروازهای داخلی و خارجی می باشد.

در حال حاضر فرودگاه زنجان در مسیرهای هوایی مانند مسیرهای عربستان و مشهد از هواپیماهای  متوسط و پهن پیکر که از نوع ایرباس  320، 310، 300 و ،BAE  هستند استفاده می کند. این فرودگاه در زمینی به مسافت 400 هکتار احداث شده است و از لحاظ جغرافیایی در 15 کیلومتری شمال شهر زنجان واقع شده است.  مسافرانی که قصد دارند به این فرودگاه بروند به راحتی می توانند از تاکسی های مسیری دورن شهری استفاده نمایند.

 

فرودگاه زنجان از مجهزترین فرودگاه‌های جدید همسطح خود است که دارای یک پایانه برای پروازهای داخلی و خارجی و کلیه مجموعه‌های مورد نیاز یک فرودگاه مرز هوایی با تمامی تجهیزات مربوطه است. این فرودگاه قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر هواپیماهای متوسط، هواپیماهای بدنه باریک، هواپیماهای سبک و انواع هلی کوپتر را دارد. علاوه بر این، پروازهای ورودی و خروجی غیربرنامه‌ای نظامی، انتظامی، امدادی، آموزشی و… زیادی نیز در این فرودگاه پرواز می‌کنند.

 

آدرس دقیق فرودگاه زنجان

 

نشانی: ایران، زنجان، کیلومتر15 جاده قدیم اردبیل، صندوق پستی 1511- 45195

 

پرواز های فرودگاه زنجان

 

پرواز زنجان به تهران

پرواز تهران به زنجان

پرواز زنجان به مشهذ

پرواز شهد به زنجان

پرواز زنجان به کیش

و …

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا